۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری استان سمنان:

اسکن جاده‌ای در ۱۲۵۰ کیلومتر از شریان‌های استان سمنان آغاز شد

اسکن جاده‌ای در ۱۲۵۰ کیلومتر از شریان‌های استان سمنان آغاز شد

سمنان- سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری استان سمنان گفت: با هدف بررسی شرایط ارتقای ایمنی راه‌ها، اسکن جاده‌ای در یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر شریان‌های استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صداقت ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری استان سمنان از آغاز برداشت اطلاعات مسیرهای شریانی استان سمنان برای رفع نواقص خبر داد و ابراز کرد: یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی، بزرگراهی و آزادراهی استان در این دوره مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح بررسی آسفالت جاده‌های استان سمنان است، تاکید کرد: پریدگی، ترک خوردگی و… که به مرور در آسفالت پدید می‌آید می‌تواند خسارات زیادی را به جاده‌ها وارد نماید لذا در این طرح نواقص جاده‌ای به صورت کامل رصد خواهد شد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری استان سمنان بیان کرد: برای تشخیص نوع و شدت خرابی‌ها بایستی در ابتدا از نقاط مدنظر بازدید کرد و سپس با توجه به شدت خرابی‌ها و اعتبارات موجود برای ترمیم آن‌ها برنامه‌ریزی نمود که این بازدیدها در گذشته توسط نیروهای انسانی در راه‌ها انجام می‌گرفت که هم وقت‌گیر و پرمخاطره بود و هم هزینه زیادی را در بر داشت اما امروزه فرایند شناسایی آسیب‌های جاده‌ای با بهره‌گیری از فن‌آوری جدید توسط خودروی مخصوص مجهز به دستگاه پیشرفته به نام اسکنر جاده‌ای انجام می‌شود.

صداقت با بیان اینکه در این روش هم سرعت و هم دقت بالاتر خواهد رفت، افزود: سامانه رصد هم توانایی تعیین نوع خرابی و شدت آن را دارد که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

کد خبر 5631791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha