۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین:

وحدت عامل اصلی پیروزی رزمندگان در سوسنگرد بود

وحدت عامل اصلی پیروزی رزمندگان در سوسنگرد بود

قزوین- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: وحدت عامل اصلی پیروزی‌های دفاع مقدس به ویژه شکست حصر سوسنگرد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شفیعی در مراسم سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد که پیش از ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد اظهار کرد: اولین شهری که وارد جنگ شد سوسنگرد بود و مورد حصر صدام قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: صدام برای نفوذ بیشتر کارگزاران خود را روی کار آورد که البته دلیل انتخاب سوسنگرد اهمیت این شهر برای دو کشور ایران و عراق بود و می‌شد از طریق این شهر به اهواز مسلط شد.

وی افزود: امام (ره) در پی این رویداد زمان یک روزه‌ای را برای شکستن حصر سوسنگرد مشخص کرد.

این مسئول ابراز کرد: این عملیات به فرماندهی رهبر معظم انقلاب و در راستای اطاعت از امر ولی شکل گرفت و در این اتفاق بزرگ وحدت عامل اصلی پیروزی بود.

وی ادامه داد: وحدت فرماندهی و اطاعت همه جانبه رزمندگان ارتش غیور در لشگر ۹۲ زرهی، تیپ ۶۵ ارتش، نیروهای مردمی، سپاه پاسداران و قرارگاه جنگ‌های نامنظم موجب شد طی ۲۴ ساعت حصر سوسنگرد شکسته شود.

این مسئول بیان کرد: شب پیش از عملیات بنی‌صدر دستور می‌دهد که لشکر ۹۲ در این عملیات شرکت نکند اما با فرماندهی رهبر معظم انقلاب و با هماهنگی امام راحل این عملیات صبح ساعت ۶ آغاز شد و تا ساعت ساعت ۲ سوسنگرد به میهن اسلامی بازگشت.

وی در پایان با بیان اینکه وحدت عامل اصلی پیروزی‌های دفاع مقدس به ویژه شکست حصر سوسنگرد بود، گفت: زمانی که وحدت در جامعه قالب می‌شود هیچ دشمنی نمی‌تواند نسبت به کشور جسارت کند و حالا نیز رمز موفقیت ما در برابر هجمه‌های دشمن وحدت و همدلی بین آحاد جامعه است.

کد خبر 5631969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha