۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان :

تولید زیتون در شهرستان طارم امسال رشد چهار برابری دارد

تولید زیتون در شهرستان طارم امسال رشد چهار برابری دارد

زنجان-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تولید زیتون امسال رشد چهار برابری نسبت به سالهای گذشته داشته است و برای جلوگیری از افت قیمت، خرید حمایتی زیتون در شهرستان طارم آغاز شده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله حسنی بعد از ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح جشنواره زیتون در شهرستان طارم گفت: شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان طارم درحوزه کشاورزی، معرفی زیتون طارم، شکرگزاری باغداران، معرفی تولید با کیفیت زیتون درکشور، حمایت از جایگاه بخش کشاورزی به ویژه باغداران از عمده اهداف این جشنواره است.

وی افزود: طی سالهای گذشته، استان زنجان همواره مقام نخست تولید زیتون در کشور را به خود اختصاص داده است و شهرستان طارم در این استان با داشتن ۲۱ هزار هکتار باغات زیتون و تولید ۱۰۰ هزار تن محصول زیتون، همچنان طلایه دار و رکورد دار تولید زیتون کشور است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه در سال جاری، میزان تولید زیتون چهار برابر متوسط سالهای گذشته می باشد، برای جلوگیری از افت قیمت این محصول، خرید حمایتی زیتون در شهرستان طارم آغاز شده‌است.

حسنی افزود: سومین جشنواره ملی شکرگزاری زیتون و ششمین جشنواره استانی این محصول در طارم آغاز به کار کرد و از سوم آذر به مدت ۲ روز پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی شکرگزاری زیتون در ۴۰ غرفه برپا شده است، ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر ارایه محصولات زیتون دستگاه‌های فرآوری زیتون، فرآیند روغن‌کشی، صنایع‌دستی شهرستان، نان‌های محلی و لباس محلی برای بازدیدکنندگان به معرض نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 5639389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha