۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

کشت قراردادی در اردبیل آغاز شده است

کشت قراردادی در اردبیل آغاز شده است

اردبیل- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از کشاورزان گندم‌کار، کشت قراردادی در اردبیل آغاز شد.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کشاورزان گندم‌کاری که دارای زمین کشاورزی آبی هستند، می‌توانند با پیوستن به کشت قراردادی و عقد قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی به ثمردهی بیشتر زمین‌های خود امیدوار باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال‌جاری و در راستای حمایت از کشاورزان گندم‌کار، پروژه کشاورزی قراردادی را در کل کشور اجرایی کرده است، گفت: در این پروژه ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها به عنوان مجری عمل می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: کشت قراردادی با همکاری نهادهای پشتیبان شامل بانک‌های عامل، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی عقد قرارداد با کشاورزان استان اردبیل را آغاز کرده است.

نوبخت افزود: در صورت عقد قرارداد کشاورز با دولت، به صورت علی‌الحساب دولت کود را در اختیار کشاورز قرار داده و محصول کاشته شده را نیز بیمه می‌کند و در نهایت در هنگام برداشت و تحویل گندم به مراکز خرید دولتی، هزینه کود و بیمه از کشاورز دریافت می‌شود.

وی به شرایط شرکت در این طرح بزرگ جهاد کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان برای عقد قرارداد با اداره کل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل می‌توانند از سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir مراجعه کرده و برنامه کشاورزی قراردادی را دانلود و مشخصات خود شامل شماره همراه، کد ملی و سطح زیر کشت خود را درج و قرارداد را از طریق پلتفرم همراه اول امضا کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اضافه کرد: همکاران ما در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل آماده پاسخگویی به کشاورزان استان اردبیل در مورد چگونگی اجرای کشاورزی قراردادی هستند.

کد خبر 5641340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha