۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۸

استمرار پیگیری‌های مهر؛

۱۳ سالگی ورزشگاه خرم‌آباد/ وعده افتتاح پروژه تمدید شد

۱۳ سالگی ورزشگاه خرم‌آباد/ وعده افتتاح پروژه تمدید شد

خرم‌آباد- در حالی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه ۱۳ سالگی خود قرار دارد که هر بار و هر سال تنها وعده افتتاح آن تمدید می‌شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرکز لرستان قرار بود روزی «دهکده المپیک» داشته باشد اما رؤیای ایجاد این طرح تحقق پیدا نکرد و از ۲۶ پروژه تنها یک سالن دو و میدانی و یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیمه‌تمام باقی ماند.

دهکده المپیکی که تبدیل به یک ورزشگاه شد!

ساخت دهکده المپیک در مرکز لرستان در سال ۸۶ با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و مسئولان لرستان آغاز شد.

هدف از اجرای این دهکده المپیک که در زمینی به مساحت ۲۵۲ هکتار در منطقه کمالوند خرم آباد به زمین زده شد افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شد.

اجرای نامناسب و جزیره‌ای، تهیه طرح آرمان گرایانه و دست نیافتنی باعث شد طرحی که مصوبه هیئت دولت را نیز داشت از یک دهکده با ۶۰ زیرمجموعه به مجموعه‌ای ورزشی با ۲۶ زیر مجموعه تبدیل شود و تغییر نام بدهد.

۱۲ سالگی یک ورزشگاه/ وعده رستگاری پروژه در نیمه اول ۱۴۰۰

در سفر اول هیئت دولت به لرستان هم دهکده المپیک در زمره مصوبات قرار گرفت تا به قولی ساخت این دهکده ورزشی بزرگ در لرستان «چهارمیخه» شود، اما هیچ گاه رؤیای دهکده المپیک برای مردم لرستان تحقق پیدا نکرد.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان لرستان گفته است که این طرح از ابتدا غیر کارشناسی کلنگ خورد و ما ناگزیر به اجرای آن هستیم.

بعد از سال‌ها، از مجموع طرح‌های این مجموعه دو پروژه سالن دو و میدانی و همچنین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری آن در دستور کار قرار گرفت.

در تیرماه ماه ۹۸، سالن دو و میدانی با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد اما ورزشگاه ۱۵ هزار نفری همچنان متوقف و نیمه کاره باقی مانده است.

افتتاح فاز اول ورزشگاه تا قبل از پایان امسال

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در بازدید از پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد، اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، عنوان کرد: تکمیل این پروژه در بین مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان قرار گرفته است.

۱۲ سالگی یک ورزشگاه/ وعده رستگاری پروژه در نیمه اول ۱۴۰۰

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه بخشی از اعتبار سفر رئیس جمهور برای این پروژه را توانسته‌ایم تأمین کنیم، افزود: هنوز اعتبار این پروژه به طور کامل تأمین نشده است.

دالوند، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، امیدواریم که فاز اول این ورزشگاه را به تناسب اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کند تا قبل از پایان سال به بهره برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث جاده دسترسی به این ورزشگاه از محل بام خرم آباد، بیان داشت: این جاده، هم یک جاده پدافندی و هم جاده کوتاه برای دسترسی خواهد بود.

پروژه ۱۴۰ میلیارد دیگر اعتبار نیاز دارد

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این بازدید، اظهار داشت: تا کنون برای احداث این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی، عنوان کرد: برای ۱۵ درصد باقی مانده این ورزشگاه، حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

۱۲ سالگی یک ورزشگاه/ وعده رستگاری پروژه در نیمه اول ۱۴۰۰

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، افزود: با توجه به کارهای باقی مانده در این پروژه که عمدتاً خرید تجهیزات برق، تأسیسات مکانیکی، الکترونیکی، وسایل موتورها، پمپ‌ها و… است، این پروژه حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

احداث ورزشگاه دو سانتی‌متر به سرانه ورزشی لرستان اضافه می‌کند

آرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این بازدید، اظهار داشت: کار احداث این ورزشگاه در سال ۸۸ آغاز شده است.

وی، عنوان کرد: استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم آباد در حدود هفت هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، ادامه داد: در صورتی که این ورزشگاه تکمیل شود، نزدیک به دو سانتی متر با توجه به جمعیت استان، به سرانه ورزشی لرستان اضافه می‌کند.

بنا بر این گزارش، پیش از این فلاح نژاد مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان، نیمه اول سال ۱۴۰۰ را زمان افتتاح این پروژه ورزشی اعلام کرده بود و این در حالیست که امسال معاون عمرانی استاندار لرستان وعده پایان ۱۴۰۱ برای افتتاح فاز اول این پروژه را داده است، تا تنها شاهد تمدید وعده‌ها برای این پروژه ورزشی مرکز لرستان باشیم.

کد خبر 5646181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha