۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛

ضرورت توسعه فرهنگ احسان و انفاق در کشور

ضرورت توسعه فرهنگ احسان و انفاق در کشور

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ داوطلبی گفت: این موضوع در مسائل اجتماعی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در همایش روز جهانی داوطلب اظهار داشت: موضوع داوطلبی یک مساله پراهمیت در کارهای خیر به ویژه در هلال احمر است.

وی افزود: هلال احمر بزرگترین تشکل مردمی خدمت گزار در کشور محسوب می‌شود که داوطلب محور بوده و اعضای آن بر اساس فطرت پاک و سرشت الهی خدمتگزاری می‌کنند.

معزی افزود: داوطلبان بدون چشمداشت و منتی خدمتگزاری به حادثه دیدگان را انجام می‌دهند و ناگفته نماند خدمات داوطلبانه در جمعیت در پیشرفت توسعه جامعه بسیار نقش اساسی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ داوطلبی گفت: این موضوع در شئونات اجتماعی و اقتصادی هم تأثیرگذار است و سبب احیای ارزش‌های انسانی می‌شود.

آیت الله معزی با اشاره به اینکه حرکت‌های داوطلبانه زندگی را معنا می بخشد و انسان بودن فقط برای خورد و خوراک نیست بلکه برای تحقق انسانیت است، افزود: فرهنگ احسان و مهربانی باید زنده شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان داشت: این فرهنگ یعنی اینکه هر آنچه برای خود می‌خواهیم برای دیگران هم خواستار باشیم که نذر آب و کمک به امر تأمین دارو و درمان محرومان نمونه‌هایی از این مساله است.

معزی خاطرنشان کرد: تنها با گفتن و نوشتن این موضوع‌ها محقق نمی‌شود بلکه باید با عمل به نتیجه رسید.

وی بیان داشت: انفاق بزرگترین درس برای گسترش فرهنگ اسلامی معرفت است و با همبستگی باید فرهنگ داوطلبی را توسعه داد.

کد خبر 5647283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زاهدی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      0 0
      فرهنگ احسان و مهربانی باید زنده شود.