دولت نجات ملی: اجازه نمی دهیم متجاوزان به غارت نفت یمن ادامه دهند

دولت نجات ملی: اجازه نمی دهیم متجاوزان به غارت نفت یمن ادامه دهند

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه هیچ نشانه ای عقب نشینی متجاوزان از غارت منابع طبیعی یمن وجود ندارد، تاکید کرد که دیگر اجازه غارت نفت یمن را نمی دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: هیچ نشانه ای از عقب نشینی متجاوزان از غارت منابع طبیعی یمن وجود ندارد، اما ملت یمن در صورت برآورده نشدن مطالبات حتی اجازه صادرات یک قطره نفت را نمی دهد.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی یمن در توییتر خود نوشت: متاسفانه هنوز هیچ نشانه ای از صرف نظر کردن کشورهای متجاوز از غارت ثروت و منابع نفت و گاز یمن و محروم کردن مردم کشور از درآمدهای آن دیده نمی شود.

وی افزود: تعلل بیش از حد برای پرداخت مطالبات عادلانه، منصفانه و پرداخت حقوق کارکنان دولت از محل درآمدهای نفتی، در کنار اصرار بر توقیف کشتی ها، نشان دهنده اراده ائتلاف متجاوز برای بازگشت به جنگ است.

معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: اجازه صادرات حتی یک قطره نفت یمن را تا پیش از تضمین حقوق کارمندان یمنی از استان های صعده، عدن، حجه و المهره نخواهیم داد.

مقامات دولت نجات ملی یمن بارها بر لزوم برآورده شدن مطالبات برحق ملت یمن از جمله بهره مندی کارمندان دولت از درآمدهای نفتی این کشور به عنوان پیش شرط تمدید دوباره آتش بس تاکید کرده اند.

پیش از نیز «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز گفته بود که آتش‌ بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

منبع آگاه یمنی پیش از این آمار غارت منابع نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی به شرح زیر اعلام کرده اند:

۱. ائتلاف متجاوز سعودی در ماه آوریل ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام به ارزش بیش از ۳۷۳ میلیون دلار را غارت کرد که حقوق سه ماه همه کارمندان دولت را پوشش می‌داد.

۲. ائتلاف متجاوزی سعودی در ماه مه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام به ارزش تقریبی ۲۷۰ میلیون دلار غارت کرد که حقوق بیش از دو ماه همه کارکنان دولت را پوشش می‌داد.

۳. ائتلاف متجاوز سعودی در ماه ژوئن یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام از بنادر یمن به ارزش ۱۵۸ میلیون دلار غارت کرد که حقوق یک ماه و نیم همه کارمندان دولت را پوشش می‌داد.

۴. ائتلاف متجاوز سعودی در ماه اوت ۳ میلیون بشکه نفت خام از بنادر یمن به ارزش ۲۹۸ میلیون دلار غارت کرد که حقوق بیش از دو ماه همه کارکنان دولت را پوشش می‌دهد.

کد خبر 5649600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha