واکنش شدید اللحن صنعا به مداخله جویی مثلث شوم

واکنش شدید اللحن صنعا به مداخله جویی مثلث شوم

دولت نجات ملی یمن به بیانیه مشترک فرانسه، انگلیس و آمریکا در محکومیت عملیات پهپادی صنعا علیه غارت نفت یمن، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دولت نجات ملی یمن به بیانیه مشترک فرانسه، انگلیس و آمریکا در محکومیت عملیات پهپادی صنعا علیه غارت نفت یمن، واکنش نشان داد.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: بیانیه آمریکا، فرانسه و انگلیس در محکومیت حمایت ما از منابع طبیعی ملتمان به جای اینکه سرقت این منابع را محکوم کنند، موضعی سخیف و غیرمنطقی است.

وی افزود: بیانیه آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی جای شگفتی ندارد زیرا از سوی کشورهایی صادر شده است که در همه جنایات جنگی و محاصره و کشتار علیه یمنی ها مشارکت دارند.

العزی گفت: صنعا به حمایت از منابع طبیعی ملت یمن ادامه خواهد داد و این عملیات هرگز متوقف نخواهد شد. این عملیات تا زمانی که برای همیشه غارتگری پایان یابد، ادامه خواهد داشت.

سفارت‌خانه های فرانسه، انگلیس و آمریکا در یمن (نزد دولت مستعفی) طی بیانیه‌ای مشترک به عملیات ضد قاچاق ارتش یمن در جنوب شرقی این کشور واکنش نشان دادند.

در این بیانیه، سه کشور یادشده عملیات پهپادی ارتش دولت نجات ملی یمن استان شبوه را محکوم کرده و مدعی شدند که این اقدام «تروریستی» است!

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن بامداد روز پنجنشبه از عملیات پهپادی در بندر قنا خبر داد و گفت که طی این عملیات هشدار، یک نفت کش که درصدد قاچاق نفت یمن بود، از ساحل یمن فراری داده شد.

این دومین عملیات هشدار ارتش یمن (دولت نجات ملی) علیه کشورهایی است که درصدد غارت منابع انرژی یمن هستند. هفته گذشته نیز یک نفت کش یونانی در بندر الضبه استان حضرموت هدف قرار گرفت و این نفت کش مجبور شد بندر یمنی را بدون نفت دزدی ترک کند.

کد خبر 5629391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha