۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵

معاون وزیر نفت:

فاز ۱۱ پارس جنوبی تا بهمن‌ماه امسال وارد مدار تولید می‌شود

فاز ۱۱ پارس جنوبی تا بهمن‌ماه امسال وارد مدار تولید می‌شود

بوشهر- معاون وزیر نفت با اشاره به شیرین‌سازی گاز در پالایشگاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی تا بهمن‌ماه امسال وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خجسته‌مهر عصر جمعه در آئین اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در منطقه عسلویه اظهار داشت: میدان پارس جنوبی با تولید روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز، ۷۰ درصد از تولید گاز کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ دهه اخیر بیش از ۸۵ میلیارد دلار در پارس جنوبی هزینه شده است ادامه داد: در بخش بالادستی منطقه پارس جنوبی ۲۷ میلیارد دلار پروژه در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این منطقه را یکی از وظایف مهم در وزارت نفت را تولید انرژی عنوان کرد و ادامه داد: مردم در صیانت از ذخایر گازی نقش و مسئولیت بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی مصرف بهینه و صرفه‌جویی را مهمترین راهکار برای صیانت از این انرژی عنوان کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود مردم با مصرف بهینه زمینه را برای استفاده همگان از این انرژی فراهم سازند.

خجسته‌مهر با اشاره به روند تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی اضافه کرد: در حالی که طی هشت سال گذشته پیشرفتی در فاز ۱۱ ایجاد نشده بود، در دولت سیزدهم اقدامات جهادی صورت گرفته و حفاری چهار حلقه چاه آن تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه بهمن‌ماه امسال فاز ۱۱ پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود افزود: ۲ ردیف پالایشگاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی به مرحله شیرین‌سازی رسیده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز توسعه میدان مشترک بلال ادامه داد: با توسعه میدان کیش و توسعه ۱۳ میدان گازی در بخش خشکی و سایر میادین متعدد در سال‌های آتی ۵۰۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

خجسته‌مهر ادامه داد: یکی از سکوهای گازی میدان پارس جنوبی که از سال ۹۴ معطل مانده و تولید آن متوقف شده بود، کار ترمیم چاه‌های آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آغاز شده است.

کد خبر 5650840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha