۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰

تنها یک هفته پس از اعلام پیروزی دموکرات ها در سنا؛

یک سناتور دموکرات آمریکا از این حزب خارج شد

یک سناتور دموکرات آمریکا از این حزب خارج شد

تنها یک هفته پس از اعلام پیروزی دموکرات ها در مجلس سنای آمریکا، سناتور «کریستین سینما» از این حزب خارج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «کریستین سینما» (Kyrsten Sinema) سناتور آمریکایی از ایالت آریزونا اعلام کرد که حزب دموکرات را ترک کرده و به عنوان یک مستقل فعالیت خواهد کرد.

این سناتور آمریکایی در این خصوص گفت: مثل خیلی از مردم در ایالت آریزونا من هیچگاه به صورت کامل به هر یک از دو حزب آمریکا تمایل نداشتم.

«کریستین سینما» در این ارتباط گفت که در صدد است تا حزب مستقلی را ثبت و در آن به فعالیت هایش ادامه دهد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که تصمیم وی هیچ تأثیری بر اینکه کدام حزب؛ سنا را کنترل می‌ کند نخواهد داشت.

رسانه‌ های آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که با شمارش ۹۷ درصد آرای انتخابات سنا در ایالت جورجیا، «رافائل وارنوک» نامزد حزب دموکرات با ۵۰.۵۲ درصد آرا موفق شده «هرشل واکر» نامزد حزب جمهوری‌خواه را با کسب ۴۹.۴۸ درصد آرا شکست دهد.

با پیروزی «رافائل وارنوک» دموکرات‌ ها تا پیش از خروج «کریستین سینما» از این حزب، دموکرات ها ۵۱ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا در اختیار داشتند و جمهوری‌ خواهان ۴۹ کرسی. اما اکنون دموکرات ها ۵۰ کرسی لازم برای تصویب مواردی که نیاز به رأی اکثریت دارد- با توجه به رأی معاون جو بایدن به عنوان رییس مجلس سنا- را در اختیار دارند.

انتخابات میان‌ دوره‌ ای کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) آمریکا ۸ نوامبر (۱۷ آ بان) برگزار شد. از آنجایی که در ایالت جورجیا هیچ کدام از کاندیداها نتوانسته بودند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند، انتخابات سنا در این ایالت به دور دوم کشیده شد.

انتخابات میان دوره‌ای هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما زمانی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، همزمان نباشد، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره دو ساله انتخاب می‌شوند، بنابراین همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان در طول انتخابات میان دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. همچنین یک سوم از ۱۰۰ سناتور (۳۵ کرسی) در انتخابات میان دوره‌ای هر دو سال یک بار انتخاب می‌شوند. بعلاوه، انتخابات برای فرمانداران بسیاری از ایالت‌ها (۳۶ ایالت)، و همچنین بسیاری از مناصب سیاسی محلی در ایالت‌ها و شهرها نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 5651538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha