۳۶۳ هزار مورد بازداشت فلسطینیان از زمان انتفاضه اول

۳۶۳ هزار مورد بازداشت فلسطینیان از زمان انتفاضه اول

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که از زمان انتفاضه اول در سال ۱۹۸۷ تا به امروز اشغالگران صهیونیست بیش از ۳۶۳ هزار مرتبه اقدام به بازداشت فلسطینیان کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سیاست بازداشت فلسطینیان به عنوان یکی از ابزارهای سرکوب آنان و نوعی مجازات دسته‌جمعی علیه آن‌ها و تلاشی در جهت نابودی و سرکوب مقاومت استفاده می‌ کند.

بر همین اساس، ریاض الاشقر کارشناس این مرکز تاکید کرد که بازداشت به پدیده‌ ای روزمره و مرسوم در اراضی اشغالی تبدیل شده و رژیم صهیونیستی سعی دارد تا از این طریق هرگونه روحیه مقاومت را در وجود فلسطینیان نابود کند و اکنون هیچ فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نیست مگر اینکه خود یا خانواده‌اش حداقل یکبار بازداشت شده‌ اند و حتی تمام اعضای برخی خانواده‌ ها بازداشت شده‌ اند.

الاشقر تصریح کرد که از زمان انتفاضه سنگ در سال ۱۹۸۷ تا به امروز اشغالگران صهیونیست بیش از ۳۶۳ هزار مرتبه دست به بازداشت فلسطینیان زدند و ده‌ ها هزار نفر از فلسطینیان بیش از یک مرتبه طعم اسارت را چشیده‌ اند.

وی عنوان کرد که از ابتدای انتفاضه تا روی کار آمدن تشکیلات خودگردان در سال ۱۹۹۴ نیز ۲۱۰ هزار مورد بازداشت در اراضی اشغالی ثبت شده بود.

این پژوهشگر فلسطینی با بیان اینکه وضعیت اسرای فلسطینی در جریان انتفاضه نخست به مراتب بدتر از الان بود و زندان‌ها فاقد ابتدایی‌ترین امکانات بودند، تاکید کرد که هنوز ۲۵ اسیر فلسطینی که قبل از انتفاضه بازداشت شده‌اند، در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حبس کشیده شده‌اند.

کد خبر 5651558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha