۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۱

بعد از ۱۲ سال؛

طرح آبرسانی به روستای بدلان خوی افتتاح شد

طرح آبرسانی به روستای بدلان خوی افتتاح شد

ارومیه - بعد از گذشت ۱۲ سال طرح آبرسانی به روستای بدلان یکی از دورافتاده ترین روستاهای شهرستان خوی دربخش فیرورق به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این روستا در ۴۵ کیلومتری خوی و در دامنه کوه اورین واقع شده که سال‌ها بود مردم آن با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودند.

با بهره برداری از این طرح ۲۰۰ خانوار این روستا با ۶۱۵ نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی عصر شنبه مراسم بهره برداری این طرح گفت: برای اجرای این طرح یک حلقه چاه حفر و یک ایستگاه پمپاژ احداث و بیش از یک کیلومتر خط انتقال احداث شده است.

یدالله سلطانی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تأمین کمی آب، ارتقای کیفی، استمرار خدمات آب و فاضلاب و پوشش حداکثری خدمات در سطح همه شهرها و روستاهای شهرستان خوی که در حال حاضر ۱۰۰ درصد مشترکین در بخش شهری و ۷۷ درصد در بخش روستایی است و رضایتمندی مردم را از جمله اهداف این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اجرای ۱۹ طرح آبرسانی به روستاهای این شهرستان خبر داد و تصریح کرد این طرح‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که ۵۰ درصد آنها در دهه فجر امسال بهره برداری می رسند.

وی اعتبارات این طرح‌ها را بیش از ۳۰۸ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از ۷۵ درصد فعلی به ۷۸ درصد خواهد رسید.

در حال حاضر ۱۳۱ روستای شهرستان خوی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

کد خبر 5651645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha