۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳

در پی توطئه گروه های راست افراطی؛

آلمان قوانین سلاح را سختگیرانه می کند

آلمان قوانین سلاح را سختگیرانه می کند

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که این کشور در پی کودتای نافرجام گروه های راست افراطی، قوانین مربوط به نگه داری و حمل سلاح را تشدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، توطئه کودتای نافرجام اخیر علیه دولت آلمان، مقامات این کشور را به سمت تشدید حمل سلاح سوق داده است.

«نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان روز یکشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که دولت برلین قصد دارد قوانین اسلحه خود را به شکل سختگیرانه تری اعمال کند. به گفته وزیر کشور آلمان این تصمیم در پی توطئه مشکوک یک گروه راست افراطی برای سرنگونی دولت برلین و تعیین یک خانواده سلطنتی به عنوان رهبر ملی در این کشور اتخاذ شد.

وزیر کشور آلمان هشدار داد که شهروندان رایش تهدیدی فزاینده برای آلمان است. به گفته فایزر، در سال گذشته شمار افراد وابسته به این گروه بین ۲۰۰۰ تا ۲۳ هزار نفر افزایش یافته است. این مقام آلمانی تاکید کرد که این افراد دیوانه های بی آزار نیستند، بلکه تروریست های مظنونی هستند که اکنون در بازداشت موقت به سر می برند.

فایزر در ادامه تاکید کرد: ما برای اعمال حداکثر فشار در جهت سختگیرانه تر کردن قوانین سلاح های به حمایت مقامات نیاز داریم، به همین علت است که دولت برلین به زودی قوانین اسلحه را در کشور تشدید خواهد کرد.

یک روزنامه آلمانی روز چهارشنبه گزارش داد که افراد تندرو بازداشت شده در آلمان قصد داشتند به «بوندستاگ، پارلمان این کشور، یورش ببرند. گفته شده این افراد می‌خواستند الگوی شورش ۶ ژانویه در حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا را در آلمان پیاده سازی کنند.

کد خبر 5652502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha