ضمن انتقاد از بانک جهانی؛

دیده‌بان حقوق بشر درباره افزایش فقر در لبنان هشدار داد

دیده‌بان حقوق بشر درباره افزایش فقر در لبنان هشدار داد

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی درباره افزایش فقر و گرسنگی در لبنان، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: اکثریت مردم لبنان در تامین نیازهای اقتصادی و اجتماعی خود ناتوان هستند.

سازمان دیده بان حقوق بشر ضمن تقاضا از دولت لبنان و بانک جهانی برای انجام اقدامات فوری در زمینه بهبود وضعیت مردم لبنان، تاکید کرد: درآمدهای مردم این کشور، حق بهره مندی از یک سطح معیشتی عادی به ویژه در زمینه دسترسی به غذا را برای آنها تامین نمی سازد.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود با اشاره به تشدید بحران اقتصادی در لبنان، از افزایش فقر و گرسنگی در این کشور خبر داد و اعلام کرد: ساختار حمایت اجتماعی در لبنان به وظایف خود عمل نکرده است و در نتیجه این رخداد، شاهد آن هستیم که بسیاری از مردم این کشور از جمله افراد سالخورده، کودکان و حتی شاغلان غیر رسمی بدون حمایت های کافی رها شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سیاست های کنونی کمک های بانک جهانی به لبنان را نیز ناکافی ارزیابی کرد و اعلام کرد: این کمک ها تنها به بخشی کوچک از جامعه لبنان که دچار فقر بسیار شدید هستند، تا حدی کمک می کند که البته این کمک ها نیز کافی نیست.

در ادامه این گزارش عواملی نظیر افزایش میانگین بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، افزایش شدید تورم ، رفع حمایت دولتی از دارو و سوخت به عنوان عواملی برای تشدید بحران معیشتی در لبنان ذکر شده و آمده است: در نتیجه بحرانی که از سال ۲۰۱۹ در لبنان آغاز شده، یک نفر به جمعیت بیکار چهار خانواده از هر پنج خانواده لبنانی افزوده شده و آنها به سربار جدیدی برای خانواده ها تبدیل شده اند.

کد خبر 5654179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha