۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷

در راستای اجرای طرح زمستانه؛

۱۴ پایگاه هلال احمر در جاده‌های استان سمنان برپا شد

۱۴ پایگاه هلال احمر در جاده‌های استان سمنان برپا شد

سمنان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، درباره طرح زمستانه راه‌های استان، گفت: هلال احمر در اقصی نقاط جاده‌های استان ۱۴ پایگاه ثابت ایجاد کرده است.

مظفر محمدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اقدامات معاونت امداد و نجات در طرح ملی امداد و نجات زمستانه در سال جاری، تاکید کرد: ۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان در راستای ارتقای خدمت رسانی به مردم ایجاد شده است.

وی از استقرار ۱۳ دستگاه آمبولانس و ۱۳ دستگاه خودرو نجات در این پایگاه‌ها خبر داد و افزود: برای ارتقای عملیات امدادرسانی به خصوص گرفتار ماندگان در برف و کولاک، ۱۰ دستگاه خودرو کمک دار نیز به کار گیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان درباره اقدامات قبل از طرح برای ارتقای توان عملیاتی نیروهای امدادگر استان سمنان بیان کرد: برگزاری یک دوره توان افزایی برای ۴۰ نجات گر کادر پایگاه‌های امداد و نجات استان از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

محمد خانی از تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات به امکانات اسکان اضطراری شامل پتو، چادر و … خبر داد و گفت: نصب بنرهای تبلیغاتی در پایگاه‌ها جهت اطلاع رسانی و آموزش همگانی و تجهیز نیروها به تجهیزات انفرادی (لباس گرم) نیز صورت گرفته است.

وی از برگزاری توان افزایی پیش بیمارستانی و نجات فنی برای ۱۰۰ نفر از داوطلبان شرکت کننده در این طرح خبر داد و گفت: بروز رسانی تجهیزات و امکانات پایگاه‌ها و انبارهای آماده عملیات استان سمنان و بررسی و رفع عیب تمامی خودروهای عملیاتی صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بیان کرد: تجهیز پایگاه‌ها و انبار آماده عملیات به بسته‌های غذایی ۲۴ ساعته و ۷۲ ساعته و توزیع برای افراد در راه مانده و آسیب دیده از جمله دیگر اقدامات هلال احمر در طرح زمستانه است که از امروز در استان آغاز به کار کرده است.

کد خبر 5654895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha