۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

اخلاص،فروتنی وپشتکار از ویژگی‌های ممتاز مرحوم موسوی لاری بود

اخلاص،فروتنی وپشتکار از ویژگی‌های ممتاز مرحوم موسوی لاری بود

قم- معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اخلاص، فروتنی و پشتکار را از جمله ویژگی‌های ممتاز مرحوم آیت الله موسوی لاری در عرصه تبلیغ دین برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی در چهارمین همایش بیدارگران با هدف نکوداشت مرحوم آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری ظهر پنجشنبه از بنیاد بین‌المللی استبصار در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد مرحوم آیت الله موسوی لاری از مبلغان موفقی بود که در داخل کشور کمتر شناخته می‌شد و گاهی برخی از کتاب‌های ایشان با تصویر نویسنده دیگری منتشر می‌شد و او معتقد بود که کلام و سخن باید دیده شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در راستای تبلیغ دین در عرصه بین الملل می‌بایست به گونه‌ای اقدام کنیم که دشمنان علیه خودمان تحریک نشوند و فعالیت‌های تبلیغی آیت الله موسوی لاری اینگونه بود.

وی بیان داشت: امروز امر تبلیغ می‌بایست با مباحث اخلاقی آمیخته شود؛ چرا که این امر تأثیر بسیاری در پذیرش مطالب از سوی مخاطبان دارد.

موسوی علیزاده گفت: مرحوم آیت الله موسوی لاری مخاطب خود را خوب می‌شناخت گفت: مرحوم لاری اقدامات تبلیغی بسیاری داشت که موضوع اخلاق در آن برجسته بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز اظهار داشت: حجت الاسلام موسوی لاری از جمله مبلغان راستین مکتب تشیع و اهل بیت (ع) بوده است.

وی بیان داشت: برگزاری چنین همایشی‌هایی در راستای تکریم و نکوداشت بزرگان دین و مبلغان شاخص، بسیار مهم است چرا که طلاب جوان می‌بایست این الگوهای کم نظیر در عرصه تبلیغ را به خوبی بشناسند و برپایی این همایش‌ها در حقیقت امید آفرینی در بین طلاب جوان ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: اخلاص، فروتنی و پشتکار از جمله ویژگی‌های ممتاز مرحوم آیت الله موسوی لاری در عرصه تبلیغ دین بوده است.

وی گفت: مرحوم موسوی لاری بدون آنکه چشم داشتی نسبت به بودجه‌های دولتی داشته باشد، اقدامات بسیار مؤثری در راستای نشر معارف اسلامی انجام داد و کیفیت این فعالیت‌ها به گونه‌ای است که امروز بسیاری از مؤسسات و مراکز نیز توانایی انجام آن را ندارند.

وی با بیان اینکه مرحوم موسوی لاری در امر تبلیغ دین توفیق خوبی داشت ابراز کرد: اخلاص و نیت پاکی که مرحوم موسوی لاری داشته است کمک کار او و علت توفیقات به دست آمده در نشر کتاب و انتقال آن به کشورهای متعدد بوده است.

کد خبر 5656259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha