۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره صمت کردستان:

۳۰ هزار کارت فنی قالیبافی در کردستان صادر شده است

۳۰ هزار کارت فنی قالیبافی در کردستان صادر شده است

سنندج- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تاکنون ۳۰ هزار کارت قالیبافی در استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، طاها سمیعی اظهار داشت: در مجموع ۱۸۵ فقره پروانه بهره برداری تولید فرش دستباف در استان صادر شده که از این تعداد ۱۶ فقره آن مربوط به سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ تا کنون پذیرش بیمه شده جدید قالیبافی نداشته ایم، یادآور شد: از مجموع بافندگان استان کردستان، تنها ۱۳ هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در بحث بیمه قالی بافی ضروری است که در چهارچوب قانون و عرف اقدام شود تا حق قالیبافان واقعی ضایع نشود.

سمیعی گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت بحث راستی آزمایی بیمه شدگان قالی باف، بازرسی و نظارت توسط بازرسان صمت و تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده فرش دستباف در سطح استان فعالیت می‌کنند که ۹۵ درصد آنان را بانوان و پنج درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

سمیعی افزود: تاکنون ۳۰ هزار کارت فنی قالیبافی در استان صادر شده که ۱۳ هزار مورد مربوط به سال جاری بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرش استان در حال پرداخت است.

کد خبر 5656913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha