۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴

مدیرکل امور عملیات راهداری کشور خبر داد؛

موافقت برای واردات ۲۷۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به کشور

موافقت برای واردات ۲۷۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به کشور

خرم‌آباد- مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری از موافقت اولیه برای واردات دو هزار و ۷۰۰ دستکاه ماشین آلات راهداری با عمر کمتر از پنج سال به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعباس بهرامی نیا امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری لرستان و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری لرستان، اظهار داشت: اقدامات خوبی برای نوسازی ناوگان راهداری کشور صورت گرفت و امسال مصوبه‌ای در قانون بودجه دیده شد که چهار هزار دستگاه ماشین آلات راهداری با عمر کمتر از پنج سال به کشور وارد شود.

وی، تصریح کرد: این مهم باید به تصویب هیئت وزیران برسد که تاکنون در کمیته‌های زیربنایی، صنعت و محیط زیست مطرح و با دو هزار ۷۰۰ دستگاه موافقت شد و باید برای انجام نهایی کار در هیئت وزیران نیز تصویب و ابلاغ شود که با تحقق این مهم ۱۰ تا ۱۵ سال آینده دغدغه‌ای در خصوص ناوگان راهداری کشور وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: آثار و خسارات ناشی از سیل همچنان در لرستان مشهود است که مکاتبات لازم برای تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب این بخش، انجام و در سازمان مدیریت بحران مصوب شده و ادامه این روند باید در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تسریع شود.

بهرامی نیا، افزود: استان لرستان محل توزیع بار از جنوب به مرکز و شمال غرب کشور است و با توجه به توپوگرافی آن، نگهداری از راه‌های استان اهمیت ویژه ای دارد بنابراین سعی شده است در حد وسع و با توجه به اعتبارات، به این استان کمک شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد بار و مسافر کشور از طریق جاده جابجا می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی از بندر امام (ره) به کشور حمل می‌شود و رانندگان لرستان جزو استان‌های اول و دوم ترخیص کالای اساسی از این بندر هستند.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، اضافه کرد: مشکلاتی مانند بیمه تکمیلی رانندگان بار و اصلاح کرایه‌های حمل که ارتباط مستقیمی با راهداری دارد در حد توان برطرف شد اما مشکلاتی مثل گرانی قطعات، روغن و لاستیک فرابخشی و از طریق وزارت صمت در حال پیگیری است.

کد خبر 5658727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha