۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲

براساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان؛

طرح زوج و فرد ترافیک از فردا ۲۹ آذر در شهر اصفهان اجرا می‌شود

طرح زوج و فرد ترافیک از فردا ۲۹ آذر در شهر اصفهان اجرا می‌شود

اصفهان- براساس مصوبه امروز کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان طرح زوج و فرد ترافیک از فردا سه شنبه ۲۹ آذر تا پایان هفته در هسته مرکزی شهر اصفهان اجرا می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار مهر، در پی تداوم الودگی هوای اصفهان برای نهمین روز پیاپی و هشدار هواشناسی اصفهان درخصوص تداوم این شرایط تا پایان هفته جاری، کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان ظهر امروز نیز در استانداری اصفهان تشکیل جلسه داد که مصوباتی داشت.

بر این اساس از فردا سه شنبه ۲۹ آذر ماه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ در هسته مرکزی شهر اصفهان طرح ترافیک زوج و فرد تا پایان وقت پنجشنبه اعمال می‌شود.

هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه نسبت به تشدید سکون هوا تا پایان هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد. سازمان هواشناسی زمانی هشدار سطح نارنجی صادر می‌کند که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
برهمین اساس در اطلاعیه امروز هواشناسی استان آمده است: از بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ آذرماه تا اوایل روز پنجشنبه یکم دی ماه به سبب تشدید پایداری هوا و سردی هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان، سکون نسبی و افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم شهروندان به ویژه در ساعات اولیه روز می‌شود.
هواشناسی استان در این اطلاعیه توصیه کرده که لازم است تردد خودروها طی این مدت کاهش یابد و با اتخاذ تدابیر مدیریتی فعالیت واحدهای صنعتی کنترل و از افزایش غلظت آلاینده‌ها در حد بسیار ناسالم جلوگیری شود.
همچنین به همه شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه شده که از تردد غیر ضرور و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

کد خبر 5659528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ثمر نخجوانی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      3 0
      تا کس می خواهید به تعطیلی ها ادامه بدهید یه فکر اساسی بکنید چرا رودخانه داءمی زاینده رود را خشکاندید .وضعیت حمل و نقل عمومی را هم درسن کنید بشکل شبانه روزی نه اینکه مترو و اتوبوس تا ساعت نه شب فقط باشه و تعداد اتوبوس ها را زیاد کنید تا مردم با خودرو شخصی تردد نکنند .
    • بینام IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      6 0
      این آلودگی از اگزوز خودرو ها نیست از کارخانجات و مازوت است
      • رضا IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
        0 0
        اتفاقا بسشتر الودگی از خودروهاست چراکه کم مصرف ترین خودرو وطنی 10 لیتر بنزین در صد کیلومتر داخل شهر مصرف میکند در ثانی بنزین مصرفی بی کیفیت ترین بنزینهاست . در صورتی که استاندارد مصرف در دنیای متمدن 3 لیتر است . سود بیشتر برای مدیران نالایق ارجعیت بر جان انسانها دارد .اصل کلام.
    • اصفهانی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 0
      مسئولان نفهم باید مازوت سوزی را متوقف کنند