۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴

دادستان اردبیل:

صدور اسناد کشاورزی جزو اولویت ارگان‌های اردبیل باشد

صدور اسناد کشاورزی جزو اولویت ارگان‌های اردبیل باشد

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی باید جزو برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی ظهر دوشنبه در جلسه آموزشی و توجیهی متولیان امر صدور سند کشاورزی با بیان اینکه صدور اسناد اراضی کشاورزی راهکار مقابله با سودجویان است، اظهار کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی باید جز برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی و ثبت و اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع باشد و مالکان اراضی کشاورزی نسبت به دریافت اسناد اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی به نفع مالکان است چرا که یک حدود قانونی را مشخص و باعث دوری از اختلاف و منازعه می‌شود و همچنین در صورت صدور اسناد کشاورزی بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی اقتصادی کشاورزان حل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل بیان کرد: کارشناسان کشاورزی باید اهمیت و ضرورت اخذ سند رسمی اراضی را برای کشاورزان تشریح کنند تا کشاورزان بیش از پیش برای اخذ سند رسمی اراضی خود راغب شوند و اقدامات لازم را به عمل آورند.

طباطبایی با اشاره به خدمات‌رسانی هدفمند به کشاورزان و زارعان افزود: از مسئولان تقاضا داریم به صورت جدی پیگیر این مسئله باشند تا در سه ماهه آخر سال جاری شاهد اتفاق شاخص و خوبی در خصوص صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان باشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر در خصوص صدور اسناد اراضی کشاورزی موانع قانونی پیش بیاید در اولین قدم باید پرونده به دادستانی ارجاع شود تا راه حل منطقی و قانونی برای این موضوع پیدا شود تا شاهد اتلاف وقت در این حوزه نباشیم.

کد خبر 5659675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha