۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۲

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبرداد؛

تضامین بانکی چالش شرکت دانش بنیان/ ادبیات بانک ها تغییر نکرده است

تضامین بانکی چالش شرکت دانش بنیان/ ادبیات بانک ها تغییر نکرده است

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: اگرچه قانون جهش دانش بنیان مصوب شده اما هنوز در بانک ها این ادبیات را نداریم که دانش فنی را ارزیابی کنند و آن را به عنوان ضمانت در نظر بگیرند.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شرکت‌های دانش بنیان در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه مجوزها که برای پروانه تاسیس و بهره برداری مورد نیاز است، ندارند و همینطور شکایتی از صمت، جهاد کشاورزی و محیط زیست نداشته‌ایم و مدیران در کارگروه‌های استانی با ما همکاری می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: بیشترین مشکلات در حوزه مجوز دانش بنیان‌های غذا و دارو و تجهیزات پزشکی است که آن بخشی که به استان برمی گردد، همکاران استانی مساعدت لازم را انجام می‌دهند ولی آن بخشی که در اختیار و حوزه تصمیم‌گیری آنها نیست باید در تهران مجوز آن اخذ شود.

وی عنوان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که در حد امکان به استان‌ها تفویض اختیار شده یا در تهران ساز و کارهای راحت تری را در نظر بگیرند تا دانش‌بنیان‌ها مشکلی برای مجوز نداشته باشند.

غفاری گفت: در خصوص تسهیلات مشکلی که وجود دارد آن است که بانک‌ها و صندوق‌ها، قواعد مالی خود را داشته و دفاتر رسمی، گردش مالی، سرمایه ثبتی و غیره می‌خواهند و برخی از شرکت‌های دانش بنیان این مباحث را نداشته یا ناقص دارند که باید آن را برطرف کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: اما بخشی از مشکلات به بانک برمی‌گردد و بانک‌ها نباید شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها را همچون شرکت‌های قدیمی ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها در دانش فنی و نرم‌افزار متفاوت از دیگر شرکت‌ها بوده که برای آن ارزش گذاری نشده است.

غفاری گفت: اگرچه قانون جهش دانش بنیان مصوب شده که به این موضوع کمک کند اما هنوز در بانک‌ها این ادبیات را نداریم که دانش فنی را ارزیابی کنند و آن را به عنوان ضمانت در نظر بگیرند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان بیان کرد: بانک‌ها همچنان تضامین ملکی بانکی را مطالبه کرده و شرکت‌های تازه تاسیس نمی‌توانند از پس آن برآیند در نتیجه در زمینه اخذ تسهیلات دچار مشکل می‌شوند.

کد خبر 5660103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha