۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰

مجیدی مهر در گفتگو با مهر:

آغاز مسابقات بین المللی قرآن از ۲۹بهمن ماه

آغاز مسابقات بین المللی قرآن از ۲۹بهمن ماه

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه دیپلماسی کشور را مبتنی بر دیپلماسی قرآن محور دانست و مسابقات بین المللی قرآن از ۲۹بهمن ماه آغاز خواهد شد.

حمید مجیدی مهر مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برپایی مسابقات قرآنی در سطح کشور و در بین المللی گفت: چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۲ دی لغایت ۲۸ دی در خوزستان برگزار می‌شود محل برگزاری مسابقات بانوان در مجتمع گیت بستان زیر مجموعه صنعت آب و برق خوزستان است و در بخش آقایان شهرک نفت در سالن امام رضا علیه السلام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور مقامات استانی ادامه داد: در این بخش شرکت کنندگان ما در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ بیست و حفظ کل قرآن در هر دو بخش خواهر و برادر به صورت همزمان مسابقات را آغاز خواهند کرد. مسابقات از شبکه استانی به صورت زنده پخش خواهد شد و امیدواریم شبکه قرآن و معارف و همچنین رادیو قرآن هم که یکی از رسالت‌های آنها هم پخش زنده مهمترین رویداد قرآنی کشور است در این صحنه حاضر باشند تمام زیرساخت‌های لازم اعم از تیم تصویربرداری صدا صحنه و تشریفات و … در بهترین کیفیت خودش پیش بینی شده و فضا کاملاً آماده است.

مجیدی مهر با تاکید بر اینکه این رویداد پیشینه‌ای برای کلیت نظام اسلامی است گفت: هر کس در مسابقات نظام جمهوری اسلامی باید به وظیفه و سهم خودش عمل کند. مسابقات قرآنی تنها برای سازمان اوقاف نیست بلکه مهمترین رویداد قرانی نظام است و همه باید بتوانند در این عرصه به وظیفه خودمان عمل کنیم سازمان اوقاف صرفاً متولی برگزاری است. در حال حاضر در خوزستان استانداری سازمانی تبلیغات شرکت‌های مختلف صنعتی و نفتی شرکت فولاد شرکت‌های صنعت آب و برق و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی آموزش پرورش و… در برگزاری این دوره از مسابقات نقش داشته اند.

آغاز مسابقات بین المللی از ۲۹ بهمن ماه

وی در خصوص برپایی مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: ۲۹ بهمن ماه افتتاحیه مسابقات بین المللی خواهد بود و تا ۳ اسفند ماه هم ادامه خواهد داشت. امیدواریم امسال از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۴ اسفند ماه بهره مند شویم.

مجیدی مهر افزود: شرکت کنندگانی از ۸۰ کشور نمایندگان خود را به ایران معرفی کرده‌اند مرحله غربالگری و مقدماتی در مشهد و مرحله نهایی که در سالن اجلاس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم رقابت بسیار با کیفیت و در سطح بالایی را شاهد باشیم. در دی ماه مرحله مقدماتی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و به صورت غیر حضوری فایل‌های تلاوت با هماهنگی سفارت‌های جمهوری اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی ایران، جامعه المصطفی العالمیه و مؤسسات قرآنی رسیده و در حال تدوین است و در صحن اصلی مسابقات در مرحله مقدماتی پخش خواهد شد و توسط داوران ممتاز ایرانی و خارجی داوری می‌شود.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برپایی دوره‌هایی در استان‌های کشور ادامه داد: فضایی که در استان‌ها به واسطه برگزاری مسابقات قرآنی ایجاد می‌شود غیر قابل مقایسه است؛ یعنی وزن قرآنی در این استان به شدت افزایش پیدا می‌کند و استان در برگزاری مسابقات توانمند می‌شود. مردم اقبالشان به واسطه برپایی یک رویداد قرآنی در استان بیشتر شده و بسیار برکات مادی و معنوی بعد از برگزاری مسابقات ایجاد خواهد شد. محافل قرآنی که در حاشیه مسابقات، کلاس‌های آموزشی که در حاشیه مسابقات برگزار خواهد شد دسترسی راحت‌تر استان‌های محروم به اساتید معروف که نام آنها را شاید فقط در تهران شنیده باشند از دیگر مواردی است که در حاشیه برپایی یک رویداد ملی در استان‌ها شاهدش هستیم.

مجیدی مهر در ادامه بیان داشت: در دوره گذشته ۶۸ کشور حضور داشتند و امسال حضور ۸۰ کشور نشان می‌دهد که دیپلماسی کشور مبتنی بر دیپلماسی قرآن محور است و جای خود را در بین کشورها دارد. شعار ما «یک کتاب یک امت» است و این امر نشاندهنده این است که جمهوری اسلامی اتحاد و برادری خود را با کشورهای مسلمان حفظ کرده است.

کد خبر 5660197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha