۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸

تعرض مداوم به سفارت روسیه در فنلاند

تعرض مداوم به سفارت روسیه در فنلاند

بنا به گزارش های رسانه‌ای، سفارت و نمایندگی های روسیه در کشور فنلاند هدف اقدامات تحریک آمیز از سوی افراد ناشناس قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، گروهی از افراد ناشناس سفارت روسیه در کشور فنلاند را به صورت مرتب مورد تعرض قرار می دهند.

بنا به اعلام رسانه های روسی مطلع، در اقدامی که به نظر می رسد به ارتباط با جنگ اوکراین و موضع گیری ضد روسی غرب نباشد، از ماه نوامبر به این سو چندین مورد اقدام تحریک‌آمیز علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در فنلاند صورت گرفته است.

پایگاه اینتل ریپابلیک در این باره نوشت: افراد ناشناس به دوربین‌های نظارتی در اطراف سفارت روسیه در فنلاند آسیب وارد می کنند. بنا به گزارش های رسانه ای، حتی در مواردی نمایندگی های روسیه در فنلاند از سوی گروهی ناشناس هدف پرتاب سنگ قرار گرفته است.

فنلاند و سوئد با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در ماه می سال ۲۰۲۲ درخواست خود را برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو ارائه دادند. گرچه ناتو این درخواست‌ها را پذیرفته اما تمامی ۳۰ عضو این ائتلاف باید این درخواست را تأیید کنند و تاکنون مجارستان و ترکیه موافقت خود را اعلام نکرده‌اند.

ترکیه از این دو کشور خواسته است گروه‌های کُرد فعال در کشورهای خود را تروریستی اعلام کرده و افراد متهم به اقدامات تروریستی و عاملان دخیل در کودتای سال ۲۰۱۶ علیه اردوغان را تحویل آنکارا دهند.

کد خبر 5660792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha