ژاپن تجهیزات مین‌یابی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

ژاپن تجهیزات مین‌یابی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

در ادامه کمک‌های نظامی و مالی کشورهای مختلف به ارتش و دولت اوکراین، رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که دولت این کشور قصد دارد تجهیزات مین‌یابی را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپن اعلام کردند دولت ژاپن قصد دارد کارشناسان مین‌یابی اوکراین را آموزش دهد و همچنین تجهیزات و دستگاه‌های مین‌یابی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهد.

روزنامه «یومیوری» به نقل از منابع آگاه دولتی دراین‌باره افزود دولت ژاپن برنامه آموزش کارشناسان مواد منفجره را با دولت کامبوج انجام خواهد داد که تجربه کافی در این زمنیه دارد.

به نوشته این روزنامه، کارشناسان و متخصصان اوکراینی ژانویه ۲۰۲۳ به شهر «پنوم‌پِن»، پایتخت کامبوج دعوت خواهند شد تا به آنها آموزش داه شود که چگونه از به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده کنند.

در ماه آوریل سال آینده هم گروهی از کارشناسان ژاپنی به همراه کارشناسانی از کامبوج، به لهستان اعزام خواهند شد تا برنامه آموزشی‌شان را ادامه دهند.

افزودن بر این دولت ژاپن تصمیم دارد در بهار سال آینده میلادی، دستگاه‌ها و تجهیزات مین‌یابی را در اختیار دولت و ارتش اوکراین قرار دهد.

آمریکا و ژاپن و کشورهای اروپایی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند و اکنون نیز به علت مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ضدروسیه، شهرهای اروپایی محل تجمع معترضان علیه سیاست دولت‌های غربی در حمایت از اوکراین و ناتو هستند.

کد خبر 5661332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha