۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

در آذربایجان غربی؛

۱۰هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است

۱۰هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است

ارومیه - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: امسال ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی در استان تعهد شده که تاکنون ایجاد ۱۰ هزار فرصت توسط این نهاد محقق شده است.

عزیز سهندی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این تعداد فرصت شغلی با همکاری بانک‌ها برای مددجویان تحت پوشش با پرداخت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امسال بودجه کمیته امداد در استان ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تدوین شده که نصف این اعتبار مربوط به تسهیلات بانکی، تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق امداد ولایت است.

سهندی با بیان اینکه از این میزان بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریال مربوط به امور حمایتی امداد است، اظهار کرد: ۱۲۰ خدمت در کمیته امداد ارائه می‌شود که مهمترین خدمات بحث اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است.

وی یادآور شد: اکنون ۱۷ هزار مددجو برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی با بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: ۱۱۷ میلیارد تومان نیز طی سال جاری در حوزه مسکن مددجویان تحت پوشش در استان هزینه شده است.

وی در حوزه ساخت مسکن مددجویی تاکید کرد: در سال جاری پنج هزار و ۸۵۰ خدمت مسکن تعهد شده که از این میزان، تاکنون سه هزار خدمت ارائه شده است.

سهندی ادامه داد: از این تعداد خدمت مسکن ارائه شده ۲ هزار و ۲۰۰ خدمت مربوط به احداث، خرید و تکمیل و ۸۰۰ واحد تعمیرات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اضافه کرد: هر ماه نزدیک به ۷۲۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض و به صورت کمک هزینه درمان به مددجویان تحت پوشش در استان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال همراه تأمین هزینه ازدواج به نوعروسان مددجوی تحت پوشش پرداخت شده است.

سهندی افزود: در حوزه فرهنگی نیز این نهاد متولی رسیدگی فرهنگی و معیشتی ۲۹ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت پوشش بوده و حدود ۶۵ میلیارد ریال تاکنون در این بخش هزینه کرده است.

۹۸ هزار خانوار شامل ۱۱ درصد جمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

کد خبر 5661919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha