۱ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان:

۴۹ محکوم به قصاص در کردستان منتظر رضایت اولیای دم هستند

۴۹ محکوم به قصاص در کردستان منتظر رضایت اولیای دم هستند

سنندج- معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان گفت: در حال حاضر ۴۹ محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارند که امیدواریم با تلاش صلح یاران بتوانیم رضایت از اولیای دم را به دست آوریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، بهادر اسدی در چهارمین جلسه کارگروه استانی ویژه صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹ محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارند که امیدواریم با تلاش صلح یاران در جهت اخذ رضایت از اولیای دم نتایج مطلوبی به دست آوریم.

وی افزود: امسال سه نفر از محکومان به قصاص در پرونده‌های قتل عمد استان به همت صلح یاران از مجازات و زندان رهایی یافتند.

وی بر لزوم فعالیت صلح یاران تأکید کرد و افزود: در راستای شیوه نامه نحوه مشارکت‌های مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل، این جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود.

معاون توسعه حل اختلاف کردستان شناسایی افراد معتمد محلی را در استان ضروری دانست و اضافه کرد: ستاد صبر یک ستاد مردمی است که هدف آن بسیج تمام فعالان در عرصه صلح و سازش برای اخذ رضایت از اولیای دم است و می‌طلبد تمام پرونده‌هایی که حکم قصاص نفس شأن در محاکم استان صادر شده است به هیأت‌های صلح استان ارجاع شود.

رقیه فتاحی معاون دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز در این جلسه بر لزوم فرهنگ سازی صلح و سازش در جامعه توسط صداوسیما و رسانه‌ها در استان تاکید کرد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز اظهار کرد: باید متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه از افراد معتمد محلی در جهت اخذ رضایت و صلح و سازش استفاده شود.

مجتبی محمدی گفت: مددکاران اجتماعی در زندان‌های استان در جهت اخذ رضایت از اولیای دم ظرفیت بسیار بالایی دارند که کارساز است همچنین در طول ایام سال از خیرین و نیکوکاران استان در مراسم‌های مختلف تجلیل شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان صلح یاران استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و مشکلات خود در راستای ترویج صلح و سازش در جامعه پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

کد خبر 5662205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha