۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خبر داد؛

برپایی کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در قزوین

برپایی کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در قزوین

قزوین- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین از برپایی کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با حضور شاعرانی از کشورهای ایران، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و یمن در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه اسمعیلی بعد از ظهر پنجشنبه در شورای ایثار و شهادت استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی پس از ۶ سال برگزاری در شیراز اسفندماه سال جاری در قزوین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنگره رویدادی فاخر است، افزود: باید از این کنگره به عنوان فرصتی برای بیان ظرفیت‌های استان قزوین و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین ادامه داد: زبان هنر بهترین ابزار برای بیان فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در بین نسل نوجوان و جوان است.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم این کنگره در شأن سه هزار شهید استان قزوین برگزار شود، تاکید کرد: برگزاری باشکوه این کنگره نیازمند همراهی و مساعدت همه دستگاه‌ها است.

اسمعیلی از حضور شاعرانی از کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و یمن در این کنگره خبر داد و گفت: این کنگره در موضوعاتی همچون شهدای حرم و نوجوان، شهدای مقاومت، نخبگان علمی، جهاد تبیین، زن ایرانی، حریم و بانوی بهشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این کنگره در قالب‌های کهن و سنت، شعر نو و نیمایی، شعر کودک و نوجوان و همچنین سرود، ترانه و تصنیف و بخش ویژه زبان‌های عربی و انگلیسی برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: فراخوان کنگره از امروز آغاز شده و در این مدت چندین برنامه جانبی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5662576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha