۳ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

وضعیت مطلوب زیستگاه میاندشت جاجرم/ زیست ۱۴۵ گونه مختلف در منطقه

وضعیت مطلوب زیستگاه میاندشت جاجرم/ زیست ۱۴۵ گونه مختلف در منطقه

بجنورد- رئیس حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: بیش از ۹۰ گونه پرنده، ۳۰ گونه پستاندار و ۲۵ گونه خزنده در میاندشت وجود دارد که این وضعیت نشان دهنده وضعیت مطلوب تنوع زیستی منطقه است.

احمد صفر زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نتایج سرشماری پاییزه حیات وحش و بررسی دوربین‌های تله‌ای نشان می‌دهد پناهگاه حیات وحش میاندشت در وضعیت مطلوبی به لحاظ تعداد و تنوع زیستی قرار دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست جاجرم ادامه داد: بیش از ۹۰ گونه پرنده، ۳۰ گونه پستاندار و ۲۵ گونه خزنده در میاندشت وجود دارد.

وی افزود: در این میان وجود گونه‌های در حال انقراض و حمایت شده از جمله گربه سانانی چون یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، گربه وحشی، کارکال و پرندگانی چون هوبره، عقاب طلایی عقاب شاهی، عقاب صحرایی، کرکس مصری و … حکایت از اهمیت فوق العاده این زیستگاه دارد.

صفرزاده گفت: جمعیت گونه شاخص آهوی گواتردار ایرانی به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، در سرشماری پاییزه حیات وحش نشان از رشد بی‌نظیر این گونه در منطقه دارد.

وی در پایان گفت: منطقه‌ای که اواسط دهه هشتاد زمزمه‌های خروج آن از لیست مناطق حفاظت شده به گوش می‌رسید امروز در لیست بهترین زیستگاه‌های آهوی کشور قرار داشته و به لحاظ رشد کمی جمعیت بعد از منطقه موته اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

کد خبر 5663324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زهرا IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      3 0
      خداوند یکتا و مهربان، حافظ و نگهدار خاک ایران و خدمتگزاران ایران باشه. خداوند مهربان نگهدار مردم ایران و طبیعت زیبای باشه.