نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان:

دانشجو باید فرهیخته و درست اندیش باشد

دانشجو باید فرهیخته و درست اندیش باشد

زاهدان- نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: یک دانشجو باید فرهیخته، دانشمند، درست اندیش و توانمند باشد و موقعیت خود را به خوبی بشناسد تا در زمین دشمن بازی نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی، در ادامه سفر خود به جنوب استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته در نشست هم‌اندیشی دانشجویان مراکز دانشگاهی شهرستان چابهار، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب هستیم و چله اول با همه تلخی و شیرینی‌هایش گذشت، دشمنان می‌خواستند ما پیروز نشویم، باقی نمانده و پیشرفت نکنیم که به لطف خداوند متعال ماندیم؛ در برخی عرصه‌ها پیشرفت کردیم و در بخش‌هایی از جمله اقتصاد به علت ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی خودمان دچار مشکل شدیم.

وی اظهار کرد: بیانیه گام دوم نقشه راه ما در چله دوم است و هر کس در حد توان خود باید نقش آفرینی کند، دانشجویان که آینده‌داران این مرز و بوم هستند نقش ویژه‌ای دارند که باید برای نقش آفرینی بیشتر آماده شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک دانشجو باید دانشمند، درست اندیش، فرهیخته و توانمند باشد و بتواند به درستی موقعیت خود را بشناسد تا در زمین دشمن بازی نکند.

وی تصریح کرد: تربیت جامع و متوازن در عرصه‌های مختلف مهم است، پایه و اساس کار تربیت عقلانی است و باید از نعمت عقل استفاده کنید زیرا میوه عقلانیت اعتدال است اما متأسفانه در جامعه رفتارهای ما با احساسات همراه بوده و گاهی منجر به ایجاد التهاب می‌شود.

آیت‌الله محامی به ارائه پاسخ در خصوص سوالات و مطالبات دانشجویان پرداخت و افزود: انتطار از دانشجو همین است که نسبت به جامعه اطراف خود دغدغه داشته و بر اساس اعتدال و عقلانیت پله به پله پیش رفته و برای اصلاح محیط خود تلاش کنند.

وی تاکید کرد: اگر تنها کمبودها را در جامعه ببینیم دچار ضعف خواهیم شد مثلاً در شاخص‌های توسعه، ضعف‌هایی داریم و این مأیوس کننده است اما اگر به آغاز انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم که با آن حجم از محرومیت توانستیم پیش برویم پس حالا هم می‌توانیم جلوتر رفته و رشد کنیم.

کد خبر 5665293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha