۵ دی ۱۴۰۱، ۹:۰۷

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

۷ اردوگاه اضطراری جدید برای زلزله زدگان بشرویه تجهیز شد

۷ اردوگاه اضطراری جدید برای زلزله زدگان بشرویه تجهیز شد

بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بعد از پس لرزه شب گذشته در بشرویه، به اردوگاه های اضطراری قبل، چهار مدرسه و سه سالن ورزشی اضافه شد.

محمدعلی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در منطقه بشرویه بعد از زلزله اخیر پس لرزه‌هایی رخ داد که یکی از بزرگترین آن‌ها در ساعت ۹: ۱۹ دقیقه دیشب به به بزرگی ۴.۳ ریشتر بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: این پس لرزه‌ها هم برای خانه‌هایی که از قبل ترک برداشته خطرناک است و هم موجب اضطراب مردم می‌شود.

آخوندی ادامه داد: بعد از پس لرزه دیشب به اردوگاه‌های اضطراری قبل چهار مدرسه و سه سالن ورزشی اضافه شد و این مکان‌ها برای حضور مردم تجهیز شدند.

وی گفت: در زلزله ۲۲ آذرماه ۲۱ روستا آسیب دیده بود که سه روستا در طبس و ۱۸ روستا نیز در بشرویه بود و در زلزله اخیر ۱۲ روستا به روستاهای آسیب دیده این شهرستان افزوده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: بررسی میزان خسارت در ۹ روستا انجام شده که در این روستاها ۴۵ واحد مسکونی خسارت دیده است.

آخوندی بیان کرد: در مجموع در زلزله قبل ۲۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده بود که پیش بینی ما بر این است در زلزله اخیر به ۳۰۰ واحد مسکونی رسیده است.

وی گفت: ۴۶ واحد نگهداری دام هم در شهرستان بشرویه حدود ۳۰ درصد آسیب دیده و هشت قنات نیز تحت تأثیر این زلزله قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در شرایط فعلی اولویت با نفع جمع در بهره برداری از امکانات و… است که امیدواریم این نکته مد نظر قرار گیرد و از اردوگاه‌های اسکان اضطراری استفاده کنند.

کد خبر 5665330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha