۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بخش اعظم بودجه کشورهای پیشرفته در حوزه تعلیم و تربیت هزینه می‌شود

بخش اعظم بودجه کشورهای پیشرفته در حوزه تعلیم و تربیت هزینه می‌شود

مشهد ـ معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش اعظم بودجه کشورهای پیشرفته در حوزه تعلیم و تربیت هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی صبح پنجشنبه در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش قطب پنج کشوری که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نگاه به تعلیم و تربیت مهم‌ترین مؤلفه پیش روی ما و تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه نظام فکری و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تربیت سرمایه انسانی در آموزش و پرورش در تسریع اجرای سند تحول بنیادین تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: در موضوع حکم رانی و مردمی سازی در آموزش و پرورش نباید دچار افراط و تفریط شویم و در این کار با همکاری و کار گروهی، جهادی و خودجوش، حوزه تعلیم و تربیت هدایت و راهبری شود.

علامتی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با ابتکار امام خمینی (ره) تأسیس شد یکی از نهادهای مهم و اثر گذار حوزه تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از ایجاد تفاهم نامه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد طرح کانون مدرسه خبر داد و افزود: شیوه نامه‌های اجرای این طرح به زودی در مدارس ارائه می‌شود.

وی هدف از ایجاد طرح کانون مدرسه را کمک به احیای معاونت پرورشی و فعالیت کانون عنوان کرد و افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود ۶۰ نوع فعالیت بر پایه کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.

راهبران نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و تربیتی دارند

آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: نقش راهبران نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و تربیتی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: راهبران آموزشی و تربیتی سفیران تحول در آموزش و بازوان توانمند کیفیت بخشی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی هر منطقه هستند.

گفتنی است؛ در این جلسه از ۲۰ نفر از راهبران آموزشی و تربیتی که در آزمون‌های دانش افزایی راهبران نمره برتر کسب کردند، تجلیل به عمل آمد. همچنین از جناب آقای علی محمدی معلم فداکار عشایر تقدیر شد.

کد خبر 5667955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha