۱۰ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۷

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

جشنواره موسیقی و فیلم فجر در اردبیل برگزار می‌شود

جشنواره موسیقی و فیلم فجر در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره موسیقی و اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر در اردبیل انجام می‌شود.

سعید نوریان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی، دومین هنرواره «عباس زمان» در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۹ دی ماه آئین رونمایی از پوستر و آغاز این جشنواره فرهنگی، هنری را شاهد خواهیم بود و در این ایام با معرفی برترین‌ها این رویداد به پایان می‌رسد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری جشنواره کاریکاتور در پارس‌آباد خبر داد و گفت: ۲۲ دی ماه پارس‌آباد میزبان جشنواره کاریکاتور با موضوع «آسیب‌های اجتماعی» خواهد بود تا شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری در شهرستان‌های مختلف باشیم.

نوریان افزود: بخش نمایش جشنواره فرهنگی، هنری منطقه‌ای مرزداران با اجرای نمایش‌ها در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نهمین جشنواره استانی موسیقی نیز همزمان با سراسر کشور در ایام دهه فجر در اردبیل برگزار می‌شود که علاوه بر حضور گروه‌های استانی، از تهران نیز گروه‌های منتخب در این جشنواره حاضر خواهند شد.

نوریان اضافه کرد: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، در اردبیل نیز فیلم‌های منتخب اکران و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

برگزاری دوره آموزش رایگان هنری در اردبیل

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: همزمان با برخی از استان‌های کشور، سومین دوره آموزش رایگان هنری را برگزار می‌کنیم که بیش از یک‌هزار نفر در رشته‌های مختلف هنری برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کردند.

نوریان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این دوره کاملاً رایگان بوده و ما از حضور اساتید برجسته استفاده می‌کنیم و در دوره دوم در پنج رشته و در سه شهرستان خلخال، گرمی و بیله‌سوار این دوره آموزشی برگزار شد.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی در سال گذشته در رشته‌های گویندگی، فن بیان، تصویربرداری، تئوری موسیقی و کاربرد رایانه برگزار شد و ما امسال مجوز گرفتیم تا در ۳۴ رشته هنری، این رویداد را برگزار کنیم.

نوریان مراحل ثبت‌نام علاقه‌مندان را برای حضور در این دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی یادآور شد و گفت: به غیر از اردبیل، در سایر شهرستان‌ها این دوره‌ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ ساعت برگزار شده و گواهینامه رسمی به شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

وی حضور اساتید برجسته کشوری را در این دوره‌ها یادآور شد و افزود: این دوره‌ها معادل دیپلم است و شرکت‌کنندگان که در دریافت مدرک دیپلم خود مشکلاتی را دارند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

نوریان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۹ شهرستان استان شرکت‌کنندگان در ۳۴ رشته در این دوره‌ها حضور پیدا می‌کنند به طوری که در برخی از شهرستان‌ها چندین رشته و در برخی دیگر از شهرستان‌ها نیز تنها یک رشته آموزش هنری دایر خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری وزارت ارشاد و با هدف توسعه و ترویج برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود تا در کنار استعدادیابی و شناسایی ظرفیت‌ها بتوانیم اقدامات مناسبی را در رشد کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری شاهد باشیم.

نوریان بیان کرد: خروجی کار در دوره گذشته به حدی مطلوب بوده که استان اردبیل از طریق وزارت مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت و لوح وزارتی را نیز دریافت کردیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این دوره با هدف آموزش هنرجویان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود و امیدواریم زمینه‌ای فراهم آید تا علاقه‌مندان بتوانند از این دوره‌های آموزشی استفاده کنند.

نوریان به برگزاری دوره آموزش فیلمسازی و دوره یک هفته‌ای فیلمسازان اشاره کرد و گفت: این اردو استادمحور و با حضور هنرجویان ۱۳ شهرستان کشور برگزار می‌شود و انجمن سینمای جوان تلاش می‌کند تا آثار تولید شده را به نمایش بگذارد.

وی افزود: سه استاد برجسته در کنار هنرجویان توانمند در این رویداد حضور دارند و در سه ژانر تولیدات خود را در قالب فیلم کوتاه ارائه می‌کنند تا ما در اختتامیه شاهد نمایش این آثار باشیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: بعد از بوشهر و همدان، اردبیل میزبان سومین اردوی فیلمسازان در قالب طرح «از ایده تا عمل» بودند که انجمن سینمای جوان در برگزاری این رویداد تلاشی مؤثر انجام داده است.

کد خبر 5669048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha