۱۰ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۳

هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است/ ۱۲ ایستگاه در وضعیت قرمز

هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است/ ۱۲ ایستگاه در وضعیت قرمز

اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز دهم دی‌ماه براساس داده‌های ۱۳ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۶۰ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه دهم دی‌ماه براساس داده‌های دریافتی ۹ ایستگاه شهرداری در وضعیت هشدار و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

جمشید لقایی افزود: امروز شاخص هوا در همه ایستگاه‌ها افزایش یافته و براین اساس در ایستگاه کردآباد با ۱۷۶، بلوار کاوه با ۱۶۷، میدان باهنر با ۱۶۴، انقلاب با ۱۶۳، محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۶۰، خیابان فرشادی با ۱۵۹، رهنان و میدان فیض با ۱۵۸ و خیابان میرزا طاهر با ۱۵۲ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: به همه شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان زیر هشت سال توصیه می‌شود که از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت سنگین در فضای باز بپرهیزند.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان، ۱۰ دی

به گزارش مهر، براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان استانداری با ۱۶۶، پروین با ۱۶۰ و بزرگراه خرازی با ۱۷۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه احمدآباد با ۱۳۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. همچنان ایستگاه‌های رودکی، جی، باغ غدیر، دانشگاه اصفهان و خواجو قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز نسبت به سکون و سردی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی سه روز آینده هشدار داده است.

امروز ایستگاه‌های پایش هوا سجزی با ۹۶ و در شاهین شهر و مبارکه با ۸۹ AQI در وضعیت قابل قبول بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5669129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 0
      جالب اینه که مدارس ابیانه و کاشان بخاطر آلودگی هوا تعطیل است اما شهراصفهان با این همه شهرک صنعتی و کارخانجات و آلودگی تعطیل نیست واقعا این چه نوع مدیریت است
    • م IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      5 1
      مدیریت ضعیف ما توی شاهین شهر نفس نمی‌تونیم بکشیم ولی بچه هامون دارن میرن مدرس
    • دخی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      3 1
      تعطیل کنید دیگه بابا چه مرگتونه مسئولین محترم. ما دبیرستانیا دو روزه از هوا مردیمو زنده شدیم.
    • Dr IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 1
      خاک بر سر بی لیاقتتون کنن. زنگ زدم استانداری میگه اگه یه نفر مریض باشه به ما ربطی نداره. درصورتی که یه ودبیرستانی ی امتحان غیبت کنه دیگه ازش امتحان نمیگیرین. خاک بر سرتون که با جون ما جوونا بازی میکنین