۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

همدان آماده حضور ارزیابان یونسکو می‌شود

همدان آماده حضور ارزیابان یونسکو می‌شود

همدان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان گفت: تکمیل پرونده ثبت جهانی «منظرشهری تاریخی هگمتانه تا همدان» به زودی به یونسکو ارسال و پس از آن مقدمات حضور ارزیابان فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن معصوم علیزاده در خصوص وضعیت پرونده ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: اکنون در حال تکمیل مستندات پرونده برای ارسال به یونسکو هستیم که تقریباً تمام شده و به زودی تکمیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان ادامه داد: بعد از مرحله ارسال پرونده به دنبال فرایندهای اجرایی کار خواهیم رفت و جلسات آن با شهرداری نیز برگزار می‌شود تا بتوان با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط کار را پیش برد و مهیای حضور ارزیابان یونسکو شد.

وی با اشاره به اینکه تیرماه ۱۴۰۲ ارزیابان یونسکو در همدان حضور خواهند یافت تصریح کرد: اقداماتی که باید برای آماده‌سازی شهر انجام شود، برنامه‌ریزی شده و اینکه چه نقاطی نیاز به مرمت و بازسازی و جداره‌سازی دارند، مشخص است که پس از تکمیل پرونده با جدیت پیگیری می‌شود.

معصوم علیزاده با تأکید بر اینکه اعتبار این موضوع پیش‌بینی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، یادآور شد: بخشی از کار را شهرداری و شورای شهر بر عهده دارند که با همکاری آن‌ها پیش خواهد رفت.

کد خبر 5669497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha