۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی زنجان خبر داد؛

ورود دادستان زنجان به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی

ورود دادستان زنجان به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی

زنجان- معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی زنجان گفت: دادستان زنجان خرید و فروش امتیاز مسکن ملی را غیرقانونی اعلام کرده و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شده است.

سعید شاهین‌فر در گفت‌گو با خبرنگار مهر گفت: دادستان عمومی زنجان با ارسال نامه‌ای به اداره‌کل راه‌و شهرسازی استان با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی، خواستار توجه بیشتر به این موضوع شد.

وی ابراز داشت: در نامه دادستان عنوان شده است که متأسفانه برخی از مشاوران املاک در سطح شهر اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌و شهرسازی استان زنجان گفت: حتی در مواردی نیز واگذاری این امتیاز همزمان به اشخاص متعدد و با دریافت مبالغی از چندین فرد انجام شده که باعث از دست رفتن سرمایه افراد فریب خورده و افزایش مراجعان به مراجع قضائی شده است.

شاهین فر تاکید کرد: بر اساس اعلام دادستان زنجان از آنجایی که این امتیاز در این مرحله قائم به شخص محسوب می‌شود و از طرفی واگذاری آن با اهداف طرح منافات دارد و مشخص نبودن اوصاف مورد قرارداد زمینه بروز اختلافات آتی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مقتضی است در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل پرونده‌های قضائی، همه مشاوران املاک باید توجه به این نکات داشته و از عقد قرارداد این مسکن‌ها خودداری کنند.

شاهین فر ادامه داد: مقرر شده بازرسی‌های مستمر و منظمی به منظور مقابله با تخلفات در این حوزه انجام شده و با تاکید مقام قضائی ظرف ۳۰ روز آینده موارد به مقامات مربوطه ارسال شود.

کد خبر 5669586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha