۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵

طبق اعلام سخنگوی صمت؛

۳ محموله جدید خودرو به کشور وارد می شود/ اعلام زمان عرضه در بورس

۳ محموله جدید خودرو به کشور وارد می شود/ اعلام زمان عرضه در بورس

با توجه به اینکه محموله نخست خودروهای وارداتی تنها شامل ۲۲ دستگاه بود، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده که طبق پیش بینی ها تا پایان هفته ۳ محموله دیگر نیز وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آزادسازی واردات خودرو از خرداد ماه سال جاری و طی شدن فرایند مربوط به ابلاغ آئین نامه و انجام ثبت سفارش‌ها، هفته گذشته اولین کشتی حامل خودروهای وارداتی با ۲۲ دستگاه خودرو از برند کیا، بار خود را در گمرک بندر لنگه تخلیه کرد.

طبق اطلاعات واصله، محموله مذکور به گمرک تهران رسیده که پس از طی کردن تشریفات گمرکی، وارد مرحله شماره گذاری شده و برای عرضه در بورس آماده می‌شود.

در این بین با توجه به اینکه وزارت صمت وعده واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو طی ۶ ماه آینده (۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال و ۱۰۰ هزار دستگاه در بهار ۱۴۰۲) را داده است، ورود تنها ۲۲ دستگاه خودرو، برای مردم ابهاماتی ایجاد کرده است.

در این راستا، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: علاوه بر محموله نخست، یک محموله دیگر نیز در هفته‌ای که گذشت وارد کشور شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری نیز شاهد ورود سه محموله دیگر خودرویی به کشور باشیم و جریان واردات با سرعت بیشتری تا پایان سال ادامه داشته باشد.

از سویی دیگر نیز با توجه به نیاز عمده بازار به تزریق خودروهای بیشتر، زمان عرضه این خودروها نیز بسیار حائز اهمیت است که قالیباف در این رابطه نیز گفته است که عرضه و فروش خودروها به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی‌ماه در بورس کالا برنامه ریزی شده است.

کد خبر 5669598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهران IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      3 1
      یک میلیون نه، صد میلیون هم وارد بشه دردی از نیاز جامعه دهک پایین (پراید سوارها) ما دوا نمیکنه،نیاز جامعه فعلی ما به خودروهای تا مرز 300 میلیون است نه 1 تا 3 میلیارد. این طرح اگر برای طبقه پایین و متوسط جامعه آب نداشت برای بانیان این طرح و واردکنندگان آن نان داشت!! یکسالی ملت سرکار بودند تا معلوم شد
      • کهوری نژاد IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
        1 0
        دقیقا همینطوره امیدوارم روزی برسه طرح های آقایون در جهت بهبود وضعیت مردم مستضعف و دهک پایین جامعه باشه نه منافع پولدارا
    • جواد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      اگر مسئولین محترم بجای 22 دستگاه گرانقیمت در مرحله اول 1000 دستگاه ارزان قیمت وارد میکردند بهتر نبود
    • ت ص IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      1 1
      چرا وقتی مردم از یک کار دولت ناراضین مثل قیمت ب قول اقایون کشف شد در بورس اقایون اصرار دارن انجام بدن ،،،دزدی،،دلالی دولت تو روز روشن