۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸

در پارک ملی علوم و فناوری‌؛

نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری قالی ایران برگزار می‌شود

نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری قالی ایران برگزار می‌شود

نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران از سوی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مرکز ملی فرش ایران و پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران به همت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مرکز ملی فرش ایران و پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران درباره برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره در سطح استان‌ها نیز برگزار می‌شود به این صورت که دستورالعمل و تأمین بودجه‌ها اجرایی شده است و هدف از برگزاری چنین جشنواره‌ای آموزش برای قالیبافان است تا بتوانیم سطح دانش هنرمندان قالیباف را ارتقا دهیم. آموزش‌هایی در حوزه تخصصی و دانش افزایی و همچنین در حوزه عمومی به خصوص کسب و کار از موضوعات مهم این جشنواره است.

وی افزود: از دیگر اهداف این جشنواره تثبیت و ماندگارکردن هنرمندان قالیباف در این صنعت است، همچنین رویکرد اصلی این جشنواره رویکردی خلاق و فناورانه در این حوزه است، یعنی استفاده از تکنولوژی‌های جدید، نوآوری در تولید و فروش این صنعت و بهبود اوضاع کسب و کار هم در تجارت ملی و هم بین‌المللی با آموزش‌های ارائه شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران جشنواره‌ای اثر بخش است که میزان اثر بخشی آن را با ارزیابی‌هایی که بعد از برگزاری این رویداد انجام می‌شود می‌توان دریافت. برگزاری جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران در سطح ملی و به خصوص در تهران، یک بارش افکار و طوفان فکری در حوزه بهبود تجارت این هنر و صنعت را در پی خواهد داشت. در حقیقت می‌خواهیم هنرمندان قالیباف در این زیست بوم را گردهم آوریم و با افرادی که در این حوزه خلاقیت و نوآوری دارند، آشنا کرده تا موجب ارتقا و توسعه هنر و صنعت قالی ایران شویم.

رافع گفت: میزان اثر بخشی این جشنواره برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار است، به طوری که از افراد آموزش ببینند، توسعه و ارتقا در حوزه فروش و سلیقه یابی و خلق ارزش اتفاق بیافتد و ضریب نفوذ آن در اقتصاد دیده شود. این جشنواره با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، وزارت علوم و مرکز ملی فرش ایران و فعالان بخش خصوصی برگزار خواهد شد که مهمترین قسمت همان بخش خصوصی و تشکیل کمیته ارزیابی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در پایان افزود: با توجه به اینکه این جشنواره برای نخستین بار است در سطح ملی برگزاری می‌شود، امیدواریم اقبال خوبی داشته باشد و جامعه هدف مان که دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستباف هستند در این جشنواره شرکت کرده تا بتوانیم از دل کارهای آنها ارزیابان متخصصی را شناسایی کنیم. فرش به عنوان هویت ملی کشور ماست و باید بتوانیم فرش‌هایی دارای شناسه داشته باشیم. در پروژه شفاف سازی جریان کالا در وزارت صنعت فرش جزو گروه کالاهایی است که باید شناسنامه داشته باشد همچنین با هماهنگی قوه قضائیه و کانون سر دفتران آنهایی که تمایل داشته باشند، می‌توانند سند مالکیت برای فرش نیز بگیرند. در نتیجه این جشنواره بالاترین خروجی اش شناسایی دانش آموخته حوزه فرش برای راه اندازی کانون ارزیابان است.

کد خبر 5671682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha