۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰

نماینده مرند و جلفا در مجلس خبرداد؛

فرونشست زمین در دشت مرند و شبستر

 فرونشست زمین در دشت مرند و شبستر

تبریز- نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی از فرونشست زمین در دشت مرند و شبستر و بحران جدی آب در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه پاشایی عصر چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و مرند و تبریز گفت: برای ۳۵ کیلومتر ابتدایی این پروژه ۱۰ سال زمان با قصور پیمانکار سابق طرح صرف شد ولی امیدواریم با همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) شاهد افتتاح و اتمام ۱۱۰ کیلومتر باقیمانده پروژه تا تبریز باشیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه مردم را به نظام جمهوری اسلامی دلگرم می‌کند، ادامه داد: دشت مرند و شبستر تشنه‌تر از دشت تبریز هستند. بحران آب باعث مهاجرت مردم به دیگر شهرها می‌شود.

وی از فرونشست زمین در دشت مرند و شبستر خبر داد و افزود: امسال تنش آبی در آذربایجان شرقی جدی تر است چراکه بارش‌ها به شدت کاهش یافته است.

گفتنی است این پروژه با هدف تأمین نیاز آب شرب و بهداشت کلانشهر تبریز و سایر شهرها و روستاها با جمعیتی در حدود سه و نیم میلیون نفر در افق ۱۴۲۵، تأمین نیاز آبی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و شهرک‌های صنعتی، تأمین حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه به میزان ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال از طریق هدایت پساب تصفیه خانه فاضلاب طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و تعادل بخشی آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی حوضه دریاچه ارومیه است.

پروژه انتقال آب ارس به طول ۱۱۰ کیلومتر بوده و دارای سه باب ایستگاه پمپاژ، یک باب تصفیه خانه به ظرفیت ۶.۶ مترمکعب در ثانیه، ۱۱ باب مخزن با حجم کل ۳۴۰ هزار مترمکعب است.

کد خبر 5673889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha