۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:

زیر ساخت‌های ایمنی مرز دوغارون باید در همه حوزه‌ها تقویت شوند

زیر ساخت‌های ایمنی مرز دوغارون باید در همه حوزه‌ها تقویت شوند

تایباد ـ مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: دوغارون یک معبر مرزی راهبردی است و زیرساخت‌های ایمنی آن باید در همه حوزه‌ها تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نجات صبح پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان تایباد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ایمنی در مرز دوغارون نیاز به تقویت دارد اظهار کرد: دوغارون یک معبر مرزی راهبردی است و زیرساخت‌های ایمنی آن باید در همه حوزه‌ها تقویت شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های ایمنی موجود در گذرگاه مرزی دوغارون هم در شرایط بدی قرار ندارند، اما درخصوص راه اندازی و تأسیس پایگاه‌های امدادی، ایستگاه‌های آتش نشانی و سامانه‌های اطفای حریق در این پایانه مرزی باید توجه شود.

وی افزود: با توجه به رفت و آمد ناوگان تجاری در مرز دوغارون، ساماندهی کامیون‌ها در توقفگاه (پارکینگ) ها و تأمین امکانات امدادی از قبیل آتش نشانی و اورژانس یک دغدغه به شماره می‌آید.

نجات تصریح کرد: پس از حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان و محک خوردن بخش امدادی و ایمنی مرز دوغارون، با جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور مکاتباتی در رابطه با تجهیز این معبر رسمی انجام شد که در این بازدید میزان اجرایی شدن آن‌ها بررسی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای برنامه تحول در مدیریت بحران، موضوع مرمت و بازسازی برخی مسیرها، لایروبی مسیل‌ها و مدیریت ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها مورد توجه است و دستگاه‌های مرتبط مانند شرکت آب منطقه‌ای، راهداری و بنیاد مسکن باید به وظیفه قانونی خود در این جهت عمل کنند.

وی افزود: همچنین تعداد پنج دستگاه کف کش، دستگاهی مخصوص خارج کردن آب‌های آلوده و گل و لای، به دهیاری‌های تایباد اختصاص یابد که براساس جمعیت و بحران خیز بودن روستا به آن‌ها تحویل می‌شود.

کد خبر 5674306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha