۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲

در کرج صورت گرفت؛

برگزاری دوره آموزشی سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها

برگزاری دوره آموزشی سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها

کرج- دوره آموزشی سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور با هدف درج اطلاعات مربوط به پروژه‌های عمرانی استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز ظهر پنجشنبه در ابتدای دوره آموزشی سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از جمله تأکیدات استاندار البرز است، گفت: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور معروف به «منتاک» جهت ثبت، ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی کشور توسط معاونت عمرانی وزارت کشور از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

ابوالفضل فانی عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی سامانه، درج تمام اطلاعات مربوط به پروژه‌های عمرانی کشور اعم از هدف پروژه، اعتبار، پیشرفت فیزیکی، پیشرفت ریالی، سیستم نظارت کیفی پروژه و چالش‌های پروژه و همچنین لزوم اجرای بند ق تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تمام اطلاعات را در سامانه درج و کاربر اصلی استان که دفتر فنی استانداری است در صورت صحت اطلاعات آنها را تأیید و در سامانه نهایی کند.

وی افزود: خروجی این سامانه جهت گزارش‌گیری، تجزیه و تحلیل و نظارت دقیق بر پروژه‌ها استفاده می‌شود.

این مسئول کاهش هزینه‌های مکاتبه، رصد پروژه‌ها و کنترل جدول زمانبندی اجرای پروژه‌ها و احصاء مشکلات و حل آنها را از مزایای راه‌اندازی این سامانه دانست و خاطر نشان کرد: تخصیص و توزیع بودجه بر اساس عملکرد واقعی دستگاه‌ها و سیستم تشویق و تنبیه ادارات بر اساس داده‌های واقعی از دیگر مزایای این سامانه است.

کد خبر 5674441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha