۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴

نظری در تذکر شفاهی:

دولت از شهریور فرصت تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه را داشت

دولت از شهریور فرصت تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه را داشت

نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: دولت اول باید برنامه و سپس بودجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، چرا که از شهریور ماه فرصت تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه را داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: از رئیس مجلس تشکر می‌کنم که اصرار دارد اول برنامه هفتم توسعه ارائه شود و بعد بودجه و مانند سال گذشته در تبصره‌ای در لایحه بودجه، برنامه توسعه تمدید نشود.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصرار مجلس مبنی بر اینکه ابتدا باید برنامه از سوی دولت به مجلس داده شود، آزمونی برای نمایندگان است. قانون برنامه بعد از اتمام این دوره مجلس بر کل کشور تأثیرگذار است و یک سند بالادستی است.

وی ادامه داد: به دولت تاکید می‌کنیم که اول برنامه و بعد بودجه را دهد. اینکه دولت بخواهد از طریق رسانه‌های مختلف مجلس را تحت فشار بگذارد که بودجه تصویب شود و برنامه در یکی از تبصره‌های بودجه تمدید شود، صحیح نیست. دلیل اینکه سال گذشته برنامه ششم توسعه تمدید شد، این بود که دولت جدید مستقر شده بود و این امکان برای دولت فراهم نشد اما دولت از شهریور ماه فرصتی ۳ ماهه داشت.

نظری تاکید کرد: برنامه هفتم نباید کپی شده باشد بلکه باید برنامه‌ای دقیق متناسب با شرایط داخلی و خارجی و نقاط ضعف، قوت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نوشته شود و بتواند مسائل و مشکلات را حل کند.

کد خبر 5676355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      سلام، جای تعجب و تأسف است که بعضی نماینده نماها تأخیرهای مکرر دولت را در ارایه برنامه هفتم موجه نشان می دهند. امیدوارم نمایندهای صدیق مجلس ضمن خنثی کردن نظرات سوء این نماینده نماها، دولت را ملزم به ارایه سریع برنامه هفتم کنند. خدا نگهدار.