البناء خبر داد:

نشست سه جانبه آمریکایی، سعودی، فرانسوی با موضوع تحولات لبنان

نشست سه جانبه آمریکایی، سعودی، فرانسوی با موضوع تحولات لبنان

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع پارلمانی از برگزاری قریب الوقوع نشستی سه جانبه با حضور مقامات آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در ارتباط با موضوع تحولات لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی البناء امروز سه شنبه در گزارشی به نقل از منابع پارلمانی از برگزاری قریب الوقوع نشستی سه جانبه با حضور مقامات آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در ارتباط با موضوع تحولات لبنان خبر داد.

به نوشته این روزنامه لبنانی، این نشست قرار است در ماه جاری میلادی (ژانویه) در پاریس برگزار شود و اکثر جریان سیاسی در لبنان در انتظار تحرک خارجی این چنینی در راستای حل معضل سیاسی در این کشور هستند.

یک منبع پارلمانی در بیروت که نزدیک به محافل سعودی است، در این باره گفت: در نشست پاریس درباره لبنان، قرار است پیشنهادی در زمینه انتخاب رئیس جمهور، تشکیل دولت جدید و نقشه راه سیاسی در آینده لبنان بحث و تبادل نظر صورت گیرد اما هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: عربستان سعودی همچنان بر موضوع خود پافشاری دارد که بر مبنای آن ریاض از نامزدی که شاخص‌های مورد نظر را داشته باشد، حمایت خواهد کرد.

این منبع نزدیک به عربستان این مساله را که مقامات سعودی با انتخاب رئیس جمهوری نزدیک به حزب الله موافقت نخواهند کرد را نیز رد کرد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر لبنان پس از حادثه انفجار بیروت دچار معضلات سیاسی و اقتصادی فراوانی شده است. در این ماه‌ها دولت پیشبرد امور، اداره امور لبنان را بر عهده داشته و از طرفی پس از پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون در اواخر سال ۲۰۲۲، خلاء حاکمیتی در این کشور تشدید شده است.

کد خبر 5678445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha