۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵

استاندار مازندران:

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران دارای عقب ماندگی است

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران دارای عقب ماندگی است

ساری- استاندار مازندران کمبود زمین را از مشکلات فراروی نهضت ملی مسکن در استان بیان کرد و گفت: اجرای این طرح در استان نسبت به سایر مناطق کشور دارای عقب ماندگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعد از ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، کمبود زمین را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: برای رفع مشکل ساخت خانه‌های خودمالکی در دستور کار قرار دارد.

وی خواستار همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان شد و گفت: تا ۱۵ روز آینده باید میزان اهدای تسهیلات به متقاضیان مسکن در استان افزایش یابد.

وی همچنین از دستگاه‌های بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و فرمانداری‌ها خواست تا نسبت به شناسایی اراضی جدید برای اجرای طرح مسکن ملی تلاش مضاعف داشته باشند و گفت: در حال حاضر اجرای طرح مسکن ملی در استان نسبت به دیگر استان‌ها دارای عقب ماندگی است.

استاندار مازندران همچنین با تاکید بر ساماندهی تراکنش‌های مالی و بانکی در استان گفت: بسیاری از تراکنش‌های مالی در استان انجام می‌شود ولی برخی از شرکت‌های خدماتی و گردشگری در استان حساب بانکی ندارند و باید این تراکنش‌ها ساماندهی شود.

استاندار مازندران با اظهار اینکه گرایش فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان مشهود است، افزود: سرمایه گذاران زیادی علاقمند به فعالیت در استان هستند و باید بانک‌ها با ایده پردازی نسبت به جذب این سرمایه گذاران اقدام کنند.

حسینی پور تصریح کرد: باید نگرش‌ها را برای جذب سرمایه گذاران تغییر دهیم و برای آنان در استان مشوق‌هایی در نظر گیریم و برای فعالان اقتصادی فرش قرمز پهن کنیم.

خانعلی رشیدی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی مازندران با اشاره به رشد منابع بانکی در سال جاری اظهار داشت: رشد منابع استانی به نسبت میانگین کشوری بیشتر است و میزان منابع از ۱۴۱ همت به ۱۷۱ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۲۱ درصدی داشته است.

کد خبر 5679938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha