۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱

فرمانده انتظامی لرستان:

۷۳درصد پرونده‌های مراکز مشاوره کلانتری‌های لرستان منجر به سازش شد

۷۳درصد پرونده‌های مراکز مشاوره کلانتری‌های لرستان منجر به سازش شد

خرم‌آباد- فرمانده انتظامی لرستان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۷۳ درصد از پرونده‌های مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این استان منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مشاوره، فرآیندی است که از طریق آن به اشخاص کمک می‌شود که اهداف خود را مشخص کنند، تصمیم‌گیری مناسب داشته باشد و مسائل فردی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند.

وی خدماتی که به صورت رایگان در مرکز و دوایر مشاوره کلانترهای لرستان ارائه می‌شود را شامل مشاوره خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی، روانی، شغلی، اقتصادی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و روان سنجی اعلام کرد و افزود: هدف از تأسیس مراکز مشاوره ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش بار انتظامی و قضائی پلیس و کاهش مشکلات اجتماعی مردم است.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۶۴۴ مورد خدمات مشاوره توسط مشاوران مرکز و مددکاران کلانتری‌های سطح استان انجام گرفته است که از این تعداد هزار و ۲۸۶ مورد مربوط به خدمات در مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و ۱۰ هزار و ۳۵۸ مورد مربوط به دوایر مددکاری کلانتری‌های استان بوده که ۷۳ درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.

سردار الهی، تصریح کرد: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری انتظامی استان در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۱۴ درصدی پرونده‌های منجر به صلح و سازش ارجاعی به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

وی، عنوان کرد: مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در زمینه‌های مختلف به شهروندان هستند.

کد خبر 5680719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha