۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲

لو فیگارو گزارش داد؛

آغاز جنگ جهانی سوم بین غرب و روسیه/ دوران افول طولانی مدت آمریکا

آغاز جنگ جهانی سوم بین غرب و روسیه/ دوران افول طولانی مدت آمریکا

مورخ فرانسوی معتقد است که جنگ جهانی سوم بین غرب و روسیه با حمایت چین عملا آغاز و آمریکا وارد دوران طولانی مدت افول شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» امروز شنبه گزارشی را با عنوان «آمریکا ممکن است به دلیل جنگ در اوکراین کنترل پول جهان را از دست بدهد» منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «امانوئل تود» مورخ، مردم شناس، جمعیت شناس، جامعه شناس و سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با روزنامه «لو فیگارو» گفت که آمریکا در یک دوره افول طولانی مدت قرار دارد.

وی افزود: آمریکا در شرایط کاهش نفوذ خود در جهان، تصمیم گرفت برای استفاده بیشتر از ذخایر بومی که پس از جنگ جهانی دوم کسب کرده است، فشار بیاورد.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، «امانوئل تاد بر این باور است که جنگ جهانی سوم به دلیل گسترش درگیری منطقه‌ای در اوکراین به رویارویی اقتصادی جهانی بین کل غرب از یک سو و روسیه با حمایت چین از سوی دیگر، آغاز شده است».

این مورخ فرانسوی همچنین معتقد است که پیش بینی‌ها درباره پیروزی اوکراین و شکست روسیه قابل تصدیق نیست.

گفتنی است که بر اساس نظرسنجی منتشر شده در رسانه‌ها، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند واشنگتن باید کیف را متقاعد کند تا مذاکرات صلح با روسیه را برگزار کند. علاوه بر این، ۲۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که واشنگتن باید به تدریج حمایت خود از کیف را متوقف کند.

کد خبر 5682184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      4 19
      وقتی پادشاهان ترک تبار صفوی به تحریک انگلیس ۱۷ شهر قفقاز را تسخیر و آنها را خراج گذار دربار صفوی کردند ریالی بر سر سفره ایرانیان نیامد ولی وقتی ۱۹۰ سال بعد قاجار شهرهای مذکور را از دست داد ایرانیان عزا گرفتند . اکنون هم دولت اوکراین مانند دولت صفوی اسباب دست انگلیس شده است و قطعا شکست خواهد خورد .
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 1
      شتر در خواب بیند پمبه دانه ......
    • ما IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 1
      جنگ‌غرب‌یهود‌علیه‌شرق‌وجهان‌از‌اوکراین‌شروع‌شده‌ودرحال‌محک زدن‌چند‌کشور‌بخصوص‌ایران‌وچین‌هستند‌هدف‌اصلی‌‌روسیه‌وایران درمرحله‌اول‌است‌اگر‌چین‌از‌روسیه‌حمایت‌کند‌جنگ‌طولانی‌‌اگر‌با‌ایران‌وارد‌جنگ‌بشن‌چین‌حمایت‌از‌شرق‌کند‌جنگ‌اتم‌حتمی‌نابودی‌۵‌ میلیارد‌ادم‌‌‌هدف‌یهود‌وتک‌قطبی‌ونظم‌نوین‌‌اسلام‌جهان‌میگ
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      7 3
      انشالله که وعده خداوند در باره حمایت از مظلوم و هلاکت ظالم و نوکرانش محقق و ملت مظلوم اوکراین پیروز این تجاوز زشت ظالمین زمان و نوکرانش باشند. الهی آمین
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      این ریس جمهور اکراین دیوانه است چرا که توشه امریکا وهامیانش شده چرا جنگ .چرا مردمش بکام مرگ کشید .کشور اوکراین بخاک خون کشید هههه حالا وقتی این رسیده که این ریس جمهورابدار اویزان کند . چرا شوروی وامریکارا بازی نداد