۲۳ مهر ۱۳۸۶، ۱۱:۰۰

ساخت مسجد جامع سرلوحه کار مسلمانان بریتانیا قرار دارد

ساخت مسجد جامع سرلوحه کار مسلمانان بریتانیا قرار دارد

جمعیت درحال افزایش شهر نورتهامپتون بریتانیا که طی 10 سال گذشته از چندصد نفر به 10هزار نفر از قومیتهای مختلف افزایش یافته خواستار ساخت مسجدی بزرگ هستند تا از نمازخانه های کوچک موقتی رهایی یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، مسلمانان شهر نورتهامپون در حالی نمازهای جماعت خود را در نمازهای موقف و کوچک شهر اقامه می کنند که آنها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و هیچ شباهتی به مسجد نداردند. آنها مقامات شورای شهر درخواست کردند زمینی در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند مسجد جامعی در آن بنا کنند.

رهبران مسلمان این شهر اظهار داشتند که آنها درخواست ارائه بودجه برای ساخت مسجد را ندارند بلکه تنها زمینی برای ساخت مسجد خود می خواهند، مقامات شورای شهر نیز اعلام کردند که آنها به دنبال یافتن زمینی مناسب هستند.

برای مثال مسلمانان شهر نورتهامپون نماز عید فطر را در چهار نمازخانه کوچک و موقت شهر اقامه کردند که جمعیت حتی از حد این اتاقها فراتر رفته بود.

جمعیت مسلمانان این شهر عمدتاً هندی و پاکستانی تبار هستند که بخش اندکی از آن را سومالیایی ها و مسلمانان سایر بخشهای جهان تشکیل داده اند.

براساس آمار سال 2001، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر مسلمان در انگلستان و ولز زندگی می کنند که این تعداد 7/2 درصد جمعیت را تشکیل داده اند. این در شرایطی است که بسیار از انجمنهای اسلامی انگلستان جمعیت مسلمانان را تا 3 میلیون نیز تخمین زده اند.

43 هزار نفر مسلمانی که در اسکاتلند زندگی می کنند 84/0 درصد جمعیت این کشور را تشکیل داده اند. آمار ایرلند شمالی جزئیات را در باره پیروان ادیان غیر مسیحی فراهم نکرده است.

اولین جامعه مسلمانانی که در کشور متحده پادشاهى انگلستان ساکن شدند دریانوردان یمنی بودند که کمی پس از سال 1900 به بندرهای سوانسی، جنوب ولز، لیورپول و ساوت شیلدز وارد شدند. بعدها برخی از مهاجران در شهرهای مرکزی تر انگلستان همچون بیرمنگام و شفیلد ساکن شدند.

کد خبر 568414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha