۲۶ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۱۰

منبع سیاسی عراقی:

اخراج نظامیان آمریکایی از عراق برگشت ناپذیر است

اخراج نظامیان آمریکایی از عراق برگشت ناپذیر است

یک منبع سیاسی عراقی گفت که مواضع قاطعانه ای در قبال اظهارات اخیر نخست وزیر این کشور مبنی بر تداوم حضور نظامیان آمریکایی در عراق اتخاذ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع سیاسی عراق روز دوشنبه گفت که اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از این کشور برگشت ناپذیر است و مواضع قاطعی درباره اظهارات محمد شیاع السودانی مبنی بر تداوم حضور این نیروها در عراق اتخاذ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این منبع که به نام وی اشاره ای نشده است، افزود: رهبران هیات هماهنگی گروه های مقاومت عراق برگزاری نشستی را به منظور صدور موضع یکپارچه علیه تصمیم دولت کنونی عراق و بر ضد اشغالگری آمریکا خواستار شدند.

این در حالی است که «محمد التمیمی» عضو چارچوب هماهنگی شیعی عراق در پیامی توئیتری، در واکنش به اظهارات محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور گفت: چه کسی به تو حق داده است بر سر خون شهدا چانه زنی کنی و تو چه کسی هستی که برای سرنوشت عراق تصمیم بگیری و از چه زمان آمریکا دوست شده است؟

وی همچنین تاکید کرد: موضع قاطعانه و محکمی در قبال این اظهارات و هر آن کس که در مورد حاکمیت عراق دست به چانه زنی می زند اتخاذ خواهد شد و فرقی نمی کند که این فرد چه منصبی داشته باشد و از سوی چه کسی حمایت شود و این کار چه بهایی داشته باشد.

لازم به ذکر است که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که عراق همچنان نیاز به حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دارد و نابودی عناصر تروریستی داعش مقداری زمان خواهد برد!

وی با با بیان اینکه ما نیاز به نیروهایی نداریم که در داخل عراق جنگ کنند، افزود: تروریست‌های داعشی که از سوریه به عراق نفوذ می‌کنند، منبع تهدید علیه بغداد به حساب می آیند.

السودانی گفت که به باور او اینکه عراق با هر دو کشور ایران و آمریکا رابطه خوبی داشته باشد، غیرممکن نیست.

نخست وزیر عراق ضمن ابراز تمایل نسبت به اعزام هیئت عالیرتبه از این کشور به واشنگتن در آینده‌ای نزدیک به منظور آماده سازی مقدمات برای دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نظامی در عراق مشغول فعالیت‌های آموزشی و مستشاری هستند.

کد خبر 5684348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha