۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به حوزه سلامت استان

اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به حوزه سلامت استان

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به حوزه سلامت استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین خرّم ظهر روز سه‌شنبه در آیین افتتاح سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس و ام آر آی ۱.۵ تسلا اظهار کرد: حاج آقا مردانی آذر، مرد بزرگی است که نامش آوازه افرادی است که در کشور به کار خیر پرداخت کرده‌اند و نام بزرگ آنها می‌درخشد و در کارهای خیر و در آذربایجان نام او بلند آوازه است که وجود و عمل او در از خیر، برکت و الگو است.

وی ادامه داد: مردانی آذر یک انسان نمونه که چنین زندگی بکند و از مراحل سخت عبور کرده و به یک مرحله‌ای برسد که برای هم‌میهنانش الگو است و از او تشکر می‌کنیم البته خدا از شما تشکر کرده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم در آذر ماه سال گذشته وقتی به بیمارستان مردانی آذر آمدیم، حاج آقا مردانی آذر غمگین نشسته بودند و ازاین که افتتاح شده اما کاری انجام نشده است، ناراحت بودند که هرچه با او صحبت کردیم تا غبار چهره‌اش کنار برود، نشد.

خرّم خاطرنشان کرد: امروز قدم به قدم این بیمارستان شکوفا، احیا و ایجاد می‌شود و در دستگاه افتتاحیه بیش از دو میلیون دلار هزینه شده است اما کارهای بسیاری باید انجام داد تا این بیمارستان تکمیل شود و در شمالغرب کشور ایفای نقش کند که این بیمارستان این ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم تا بیمارستان مردانی آذر به جایگاه و نقش اصلی خود برسد، یادآور شد:دسترسی آسان و عادلانه باید در حوزه سلامت انجام شود که ما هم آن را دنبال می‌کنیم همچنین خدمات مراکز بهداشتی و درمانی باید در حد لیاقت مردم باشند که از اهداف دولت است.

وی اضافه کرد: این دولت زمانی که سر کار آمد، مشکلات خاصی در حوزه بهداشت درمان و سلامت بود که نمونه آن ویروس کرونا است که با آن مبارزه کردیم و اکنون در برخی کشورهای جهان که امکانات وسیعی دارند، همچنان قربانی می‌گیرد اما همت کادر درمان و همدلی بین دستگاه‌ها آنجا وجود ندارد و در اثر این همدلی شاهد کاهش مرگ و میر بودیم و این یک موفقیت بزرگی است که باید در کارنامه مجموعه بهداشت و درمان ما ثبت و ضبط شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اقدامات دیگر نیز در همین راستا در حال انجام است و امیدواریم شرایط را به سمتی ببریم که آذربایجان شرقی در حوزه سلامت مردم و کشور نقش مهمی ایفا بکند.

وی در پایان تاکید کرد: از سفر ریاست جمهوری پنج هزار میلیارد تومان در حوزه‌ی سلامت منابع تصویب شده و در حال جذب است که در اکثر نقاط استان به نسبت شرایط مراکز درمانی پیش‌بینی شده است و باید پیش از سفر دوم ریاست جمهوری پروژه‌های نیمه تمام به مرحله افتتاح و انجام برسند.

کد خبر 5684862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha