۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲

معاون وزیر صمت:

قطع مستمر برق و گاز به زیرساختهای شهرک های صنعتی خسارت می زند

قطع مستمر برق و گاز به زیرساختهای شهرک های صنعتی خسارت می زند

معاون وزیر صمت گفت: قطع مستمر برق و گاز علاوه بر تعطیلی صنایع، منجر به از کار افتادن تأسیسات آب رسانی به شهرک‌های صنعتی و خرابی ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان اظهار کرد: صنعت و تولید در ایجاد اشتغال و معیشت مردم نقش اساسی دارد و باید تلاش شود با مدیریت مصرف در سایر بخش‌ها و البته با حفظ تأمین گاز و برق منازل مسکونی، فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت تداوم داشته باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: صنایع به‌صورت کلی سهم پایینی در مصرف آب، برق و گاز دارند و سهم مصرف آن‌ها به نسبت حجم فعالیت‌شان در مقایسه با دیگر بخش‌ها ناچیز است.

وی همچنین با اشاره نقش مؤثر صنعت و تولید در ایجاد اشتغال و معیشت مردم اضافه کرد: باید با هم افزایی و همراهی همه دستگاه‌ها و مردم کمک کنیم تا صنایع کمترین آسیب را از کمبودهای برق و گاز ببینند.

معاون وزیر صمت گفت: باید تلاش شود با حداکثر صرفه جویی و مدیریت مصرف در سایر بخش‌ها و البته با حفظ تأمین گاز و برق منازل مسکونی، فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت تداوم داشته باشد.

رسولیان افزود: قطع گاز و برق به‌صورت مستمر و خارج از برنامه و هماهنگی لازم، علاوه بر تعطیلی واحدهای صنعتی و ایجاد خسارت برای واحدها، منجر به از کار افتادن تأسیسات آب رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و خرابی ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد.

وی گفت: در این راستا از وزارتخانه‌های نیرو و نفت بار دیگر می‌خواهیم که هرگونه قطعی برق و گاز با هماهنگی و از پیش تعیین شده باشد تا صنایع بتوانند برای تولید خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

کد خبر 5687130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      الان یک هفته است گاز سوله قطع شده. از همه کار و تولید عاجز شدیم.
    • AE ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      شهرک های صنعتی باتلاق صنعت گران است چند سال پیش هزار متر زمین جهت ساخت واحد تولیدی در اهواز خرید کردم حالا به من که به دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته بودم زمین را از من گرفتند و 7 میلیون هم بابت شارژ زمین خالی از من گرفتند و قیمت زمین را با همان قیمت خرید محاسبه کردند
    • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      بحران انرژی در کشور به این علت است که از قبل از انقلاب تا امروز نتوانستیم سهم انرژی اتمی در تولید برق را افزایش دهیم، اگر نیمی از نیاز انرژی کشور از طریق انرژی اتمی محقق میشد و در انرژی اتمی رشد و توسعه داشتیم در زمستان مشکل کمبود گاز نمیداشتیم و در تابستان هم با کمبود برق مواجه نمی شدیم