۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۱

کرملین: امیدی به بهبود روابط با آمریکا نداریم

کرملین: امیدی به بهبود روابط با آمریکا نداریم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید روابط این کشور و آمریکا پایین‌ترین سطح خود در تاریخ را تجربه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه سطح روابط کشورش با آمریکا را در پایین ترین حد ارزیابی کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه در پاسخ به سوالی در خصوص سطح کنونی روابط مسکو و واشنگتن گفت که متاسفانه روابط با ایالات متحده در پایین ترین سطح خود تاریخی خود قرار دارد.

سخنگوی کرملین درجمع خبرنگاران درباره این ایده که دو طرف می توانند روابط خود را در نیمه های دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تغییر دهند، را نپذیرفت و تاکید کرد که هیچ امیدی به بهبود روابط آمریکا و روسیه در آینده قابل پیش بینی وجود ندارد.

پسکوف همچنین کرملین امکان گفتگوهای بیشتر میان «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه و «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را که در ماه نوامبر در آنکارا ملاقات کردند، را رد نکرد.

روابط روسیه و آمریکا با داشتن چالش های قدیمی، با شروع جنگ در اوکراین وارد مرحله ای پرتنش تری شد. روسیه ناتو و در راس آن آمریکا را در اندیشه تعرض به حاکمیت خود از طریق اوکراین می داند. در آن سو نیز آمریکا با تحریک جنگ در اوکراین و در حال حاضر نیز با مانع تراشی بر سر پایان این جنگ، در تلاش برای درگیر کردن روسیه در یک جنگ فرسایشی است.

کد خبر 5687500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha